Logistica

Polonia și Ucraina dezvoltă mai mult transportul feroviar de marfă

Polonia și Ucraina au semnat un acord prin care dezvoltă mai mult transportul feroviar de marfă dintre cele două țări.

Companiile Pkp și UZ au semnat un acord pentru a dezvolta și mai mult transportul feroviar de marfă între Polonia și Ucraina, cu scopul de a crea o alternativă feroviară la blocajul din porturile maritime ucrainene, generat de invazia Rusiei în Ucraina.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Unul dintre punctele centrale ale acordului reglementează transbordarea mărfurilor între trenuri, care până acum era permisă doar în țara importatoare și care, de acum înainte, poate avea loc de ambele părți ale frontierei. De asemenea, au fost înființate grupuri de lucru pentru a gestiona în comun problemele operaționale și comerciale și au fost împărțite domeniile de responsabilitate reciprocă pentru tracțiunea trenurilor. Locomotivele și echipajele de la Pkp și UZ vor fi utilizate în egală măsură, iar tracțiunea între stațiile de frontieră va fi împărțită în mod egal între cele două companii.

În cadrul conferinței de la Sopot din luna octombrie 2023, ce precedă conferința de la Gdansk din luna mai, vor fi discutate cele mai importante probleme pe care invazia Rusiei în Ucraina le-a cauzat economiei europene și lanțurilor logistice globale, cu scopul de a găsi soluții urgente care să asigure stabilitatea economică a Uniunii și securitatea alimentară globală.

VEZI ȘI: Bertschi investește în transportul și logistica materialelor plastice

La sfârșitul lunii iunie, UZ și Pkp, în cooperare cu Laude Smart Intermodal, un operator polonez care își gestionează propria flotă de containere și vehicule rutiere, au lansat o legătură intermodală care leagă Gdansk de orașele ucrainene Kiev, Odessa, Dnipro și Vinnytsia. Pe teritoriul ucrainean, UZ va gestiona echipamentele prin intermediul filialei sale Liski, care se va ocupa de încărcare și descărcare, depozitare, stocare a mărfurilor, înregistrarea documentelor de transport, a documentelor vamale și a certificărilor.

Tot de la jumătatea lunii iunie a început să funcționeze o conexiune între Sławków, în sudul-centrul Poloniei, și Gdynia, tot pe Marea Baltică. Trenurile au o lungime de 600 de metri și sunt formate din 22 de vagoane de 80 de picioare, care pot transporta până la 44 de containere de 40 de picioare. Inițial, serviciul cuprindea trei curse pe săptămână, dar s-a dezvoltat rapid pentru a oferi șase plecări săptămânale. Prin intermediul acestei conexiuni, produsele agricole ucrainene ajung la Sławków în vagoane cu ecartament lat, unde sunt reîncărcate în containere și trimise cu vaporul la terminalul de containere din Gdynia, de unde pleacă în alte părți ale lumii.

Din aceeași categorie...

Back to top button