
Interdicția generală de depășire pentru camioane ar urma să se aplice tuturor drumurilor de categoria A și S din Polonia, care au mai multe benzi pe sens.
Ministrul transporturilor, Andrzej Adamczyk, a introdus un proiect de lege privind interdicția generală de depășire pentru camioane. În acest fel, s-ar pune capăt manevrelor lungi de depășire efectuate de camioane, care blochează restul traficului.
În discuție sunt depășirile lente, considerate o pacoste în Polonia, în care un camion îl depășește pe altul în timp ce amândoi se deplasează cu o viteză maximă de aproximativ 90 km/h. Manevra de depășire se poate întinde pe câțiva kilometri și poate dura uneori câteva minute.
Proiectul de lege este dezbătut în prezent în parlamentul polonez și ar trebui să fie adoptat cât mai curând pentru a intra în vigoare – chiar înainte de începerea vacanței de vară, la sfârșitul lunii iunie, când volumul de trafic crește exponențial.
VEZI ȘI: CJUE: Responsabilitatea de a respecta perioadele de condus și odihnă nu poate fi transferată
Interdicția generală de depășire pentru camioane s-ar aplica tuturor drumurilor poloneze de categoria A și S care au mai multe benzi pe fiecare sens. Potrivit lui Adamczyk, vor exista și excepții “rezonabile”, cum ar fi un vehicul care se deplasează foarte încet, de exemplu cu 50 km/h.
Interdicția generală de depășire pentru camioane contestată de sectorul transporturilor
Asociațiile din industria transporturilor din Polonia critică planul guvernului de la Varșovia și avertizează că interdicția generală de depășire pentru camioane pe autostrăzi și drumuri naționale ar putea duce la întârzieri suplimentare în termenele de livrare deja foarte strânse.
Acestea spun că toată lumea ar fi obligată să stea în spatele unui camion care se mișcă foarte încet pe o distanță mai mare și cer ca în loc de interdicția generală de depășire pentru camioane, să fie aplicată mai strict legea existentă.