Portugalia a introdus un interval maxim de 2 ore pentru încărcarea sau descărcarea camioanelor la centrele logistice, după care firma de transport poate cere despăgubiri.
În această vară am scris despre noua lege din Portugalia, care interzice șoferilor să participe la operațiunile de încărcare și descărcare a camioanelor. Aceasta se aplică deja de o lună și jumătate, de la 11 septembrie.
Autoritățile din Portugalia au mers însă și mai departe și au introdus o obligație pentru centrele logistice de a efectua încărcarea și descărcarea camioanelor în maxim două ore. În această perioadă, șoferii trebuie să aibă acces la săli de așteptare adecvate, cu facilități sanitare.
Măsura ar trebui să contribuie la îmbunătățirea condițiilor de lucru pentru șoferi. Ea a fost implementată după ce un raport al Guvernului Portughez a ajuns la concluzia că timpii de așteptare pentru camioane în centrele logistice continuă să fie exagerat de mari.
VEZI ȘI: Amenzi pentru depășirea termenelor de plată în transporturi în Spania
Potrivit noii măsuri, companiile de transport sunt îndreptățite să ceară despăgubiri în cazul în care operațiunile durează mai mult de două ore. Compensația este direct proporțională cu timpul de așteptare, iar după 10 ore intervine și o majorare de 25%.
Companiile de transport pot cere aceste despăgubiri într-un interval de un an de la petrecerea evenimentului. Potrivit asociației de transport spaniole FENADISMER, despăgubirile cerute pot ajunge până la 15.000 de euro.
Regula timpului maxim de așteptare nu se aplică mărfurilor transportate de la și către facilitățile de producție, atunci când originea sau destinația bunurilor este un terminal portuar sau multimodal.