LogisticaTop News

Portul din Viena intră pe piața transportului de semiremorci neînsoțite pe calea ferată

Portul din Viena colaborează cu Helrom, un start-up german care vrea să revoluționeze transportul de semiremorci neînsoțite pe calea ferată.

Portul din Viena și germanii de la Helrom lucrează de un an la lansarea unui serviciu pentru transportul de semiremorci neînspțite pe calea ferată între Viena și Düsseldorf. Scopul cooperării este de a muta mai multe remorci de pe șosele pe cale ferată.

Portul din Viena intră pe piața transportului de semiremorci neînsoțite pe calea ferată

Cele două companii folosesc vagoane feroviare Helrom echipate cu sistemul revoluționar de încărcare, care permite transportul semiremorcilor neînsoțite ce nu pot fi ridicate cu macaraua. Încărcarea și descărcarea se realizează orizontal fără a necesita alte echipamente sau terminale mari cu infrastructura corespunzătoare. Vagoanele Helrom au nevoie doar de o linie lungă și de o zonă pavată paralelă cu aceasta.

Vagonul se deschide în lateral și astfel camioanele pot conduce semiremorca în și din el. Înainte de cooperarea cu portul din Viena, tehnologia a fost dezvoltată și testată în Suedia, fiind funcțională pentru toate tipurile de semiremorcile.

Portul din Viena intră pe piața transportului de semiremorci neînsoțite pe calea ferată

Din august 2020, din terminalul Freudenau din Viena au fost transferate peste 3.500 de semiremorci cu destinația Germania.

„După perioada de test de un an, timp în care am reglat fin procesul de manipulare, începem oficial operațiunile regulate. O extindere a traficului este planificată pentru următoarele luni”, spune Roman Noack, CEO Helrom.

VEZI ȘI: Dreptate pentru nouă șoferi români de camion care au lucrat în Olanda

Acum există trei călătorii dus-întors pe săptămână între Germania și Austria.

Astăzi, peste 90% din semiremorcile din Europa nu pot fi mutate de pe șosea pe calea ferată din cauza barierelor tehnice. Prin urmare, majoritatea semiremorcilor acoperă distanțele doar pe șosea.

Datorită tehnologiei de încărcare orizontală de la Helrom, acestea pot trece pentru prima dată confortabil și ușor pe calea ferată. Acest lucru face ca transportul intermodal să fie fezabil pe scară largă.

Din aceeași categorie...

Back to top button