Logistica

Portul Rotterdam, creștere de 3% a volumului de mărfuri în primul trimestru din 2021

Principalele creșteri au fost înregistrate la volumele de biomasă, cărbune, produse petroliere minerale și containere TEU.

Portul Rotterdam raportează pentru primul trimestru din 2021 un volum total de marfuri manipulate de 115,8 milioane de tone, reprezentând o creștere de 3% față de aceeași perioadă din 2020.

Drept urmare, Portul Rotterdam a făcut un nou pas în recuperarea sa de la scăderea activității înregistrată în 2020 ca o consecință a pandemiei COVID-19. Cea mai pronunțată creștere a putut fi observată în volumele de biomasă (+ 36,7%), cărbune (+ 25,2%) și produse petroliere minerale (+ 19,7%) care au trecut prin Rotterdam.

Portul Rotterdam, creștere de 3% a volumului de mărfuri în primul trimestru din 2021

Terminalele portului au gestionat, de asemenea, un număr substanțial mai mare de containere (+4,5%). Volumele au scăzut în segmentele LNG (-26,8%), agro vrac (-8,6%) și alte lichide vrac (-2,8%).

VEZI ȘI: Gebrüder Weiss România se așteaptă la o creștere a pieței locale de transport, în 2021

”În general, volumul crescut de producție în primul trimestru dă o imagine pozitivă. Cu toate acestea, rămân perioade tulburi pentru companiile care lucrează în comerț și logistică. În acest moment, principala provocare pe care ne-o propunem este gestionarea consecințelor blocajului din Canalul Suez din punct de vedere logistic. Autoritatea Portului Rotterdam face tot posibilul pentru a-și sprijini clienții – printre altele, oferind informații în timp real ale ETA la toate terminalele de mare adâncime ale portului”, spune Allard Castelein, CEO al Autorității Portului Rotterdam.

Biomasă

Producția de biomasă a crescut ca urmare a unei creșteri puternice a volumului de biomasă arsă la centrala electrică Amer 9 din Geertruidenberg. În cadrul segmentului de cărbune a fost înregistrată o cerere puternică de cărbune termic ca răspuns la iarna rece. A crescut și cererea de cocs, care a avut un impact pozitiv asupra debitului de cărbune. Fluxurile pe acest tip de mărfuri vrac au crescut datorită cererii tot mai mari de nemetal și oțel.

Produsele petroliere minerale

Volumele de produse petroliere în terminalele Portului Rotterdam au crescut în principal datorită fluxurilor mai puternice de păcură, benzină și motorină. Debitul total a fost semnificativ sporit de încărcarea a două vase petroliere cu păcură destinată pentru Singapore, de exemplu.

Containere

În segmentul containerelor, numărul de containere TEU manipulate a crescut cu 4,5%. Când se calculează pe baza acestei unități standard, volumul containerelor a crescut ca urmare a cererii mai mari de bunuri de larg consum. Măsurat în tone, debitul containerelor a arătat de fapt un mic declin (-0,7%), care poate fi explicat într-o anumită măsură printr-o creștere a numărului de containere goale și, pe de altă parte, de o greutate medie mai mică pe unitate încărcată.

LNG

Scăderea volumelor de LNG este rezultatul scăderii fluxurilor de importuri. Nivelurile mai ridicate de preț din Asia au dus la o creștere a transportului de LNG către acea piață.

Alte mărfuri

Scăderea volumului de mărfuri agro vrac poate fi atribuită stocurilor ample. În segmentul de lichide vrac a înregistrat o creștere modestă a debitului de biocombustibili. Volumul de legume și de produse chimice, în schimb, au scăzut în primul trimestru din 2021.

Ro-Ro

Volumele Ro-Ro din primul trimestru au fost la niveluri normale, arătând o creștere de +3,4%. Acest lucru este oarecum remarcabil având în vedere noua situație post-Brexit, care a introdus noi formalități vamale de la 1 ianuarie.

Din aceeași categorie...

Back to top button