Poșta Austriacă își va alimenta flota de camioane doar cu HVO

După un test efectuat cu succes anul trecut, Poșta Austriacă își va converti complet flota de camioane de la motorină la HVO în prima jumătate a anului 2024.
Potrivit producătorului, până la 90% din emisiile de CO2 pot fi economisite pe parcursul ciclului de viață al produsului, comparativ cu motorina de origine fosilă. Cu un consum anual de aproximativ șase milioane de litri de motorină, Austrian Post se așteaptă la economii mari ale emisiilor de carbon generate de transporturile grele.
Primele 60 de camioane au fost alimentate cu HVO de la începutul anului, iar până la sfârșitul lunii martie numărul ar trebui să fie în jur de 120. Apoi, până la sfârșitul primei jumătăți a anului, întreaga flotă de 180 de camioane ar trebui să fie complet alimentată cu HVO.
În 2024, aproximativ patru milioane de litri de motorină vor fi înlocuite cu HVO. În viitor, compania va utiliza aproximativ șase milioane de litri de HVO pe an, achiziționat de la Eni, MMM, OMV și Turmöl. Datorită contractelor de livrare pe termen lung și a unei legături cu prețul motorinei, serviciul poștal nu se așteaptă la un cost suplimentar semnificativ ca urmare a modificării.
VEZI ȘI: MAN TGX 18.520, ales Sustainable Truck of the Year 2024
Pe drumul către decarbonizare, Austrian Post dorește să testeze și alte tehnologii. Două camioane electrice vor fi puse în funcțiune la sfârșitul primei jumătăți a anului. Ele vor face naveta între centrul logistic din Viena-Inzersdorf și Aeroportul Viena-Schwechat. Două stații de încărcare rapidă vor fi construite pe amplasamentul centrului logistic.
Compania vrea să testeze și camioane cu hidrogen, când acestea vor fi disponibile. Acest test este preconizat pentru 2024 sau 2025.