Ecofriendly

Poșta norvegiană livrează colete în Oslo cu un camion electric MAN eTGM

Poșta norvegiană a început livrarea de colete în centrul orașului Oslo cu primului camion electric MAN eTGM de 26 de tone.

Recent, poșta norvegiană a introdus în flota primul camion electric MAN eTGM de 26 de tone, care-l va înlocui pe cel diesel utilizat în livrare și ridicare de colete din centrul orașului Oslo.

Poșta norvegiană livrează colete în Oslo cu un camion electric MAN eTGM

Cu MAN eTGM, poșta norvegiană va începe conversia flotei sale de camioane, de la una bazată pe combustibili fosili la una cu propulsii alternative. De altfel, 26% din flota de vehicule de distribuție a poștei norvegiene este propulsată cu energii regenerabile.

„Pentru noi este foarte important ca tot mai multe vehicule din flotă să nu mai folosească combustibili fosili. Faptul că primim acum un camion electric de 26 de tone este un mare pas către atingerea acestui obiectiv”, spune Hans-Øyvind Ryen, vicepreședinte executiv de operațiuni în Norvegia la Posten Norge Group.

Produs într-o serie mică începând din noiembrie 2019, MAN eTGM este de aproximativ trei ori mai mare decât cele mai grele vehicule de distribuție din flota electrică a poștei norvegiene.

Silențios și cu zero emisii, MAN eTGM îndeplinește practic cerințele cheie pentru transportul de mărfuri din interiorul orașului. În plus, autonomia de până la 200 de kilometri (în funcție de condițiile meteo și topografice) și sarcină utilă îi permit să facă față oricărei operațiuni de distribuție.

În funcție de domeniul de aplicare MAN eTGM poate fi configurat cu diferite tipuri de suprastructuri interschimbabile.

VEZI ȘI: MAN eTGM va fi testat de REWE Group în cadrul unui proiect în Berlin

Propulsia este asigurată de un motor electric de 264 kW (360 CP), care asigură un cuplu maxim de 3.100 Nm. Unitățile auxiliare, precum servodirecția, compresoarele de aer și sistemul de aer condiționat sunt electrice, sistemul de gestionare a energiei controlându-le după cum este necesar pentru a asigura economii de energie.

În plus, la rularea din inerție sau pe frânare, energia cinetică a vehiculului este transformată în energie electrică și reintrodusă în baterie. Acest lucru poate crește semnificativ autonomia.

Motorul electric este alimentat de baterii litiu-ion produse de Volkswagen Group. Acestea sunt situate sub cabină, deasupra punții față, în locul motorului diesel. Alte baterii pot fi montate pe cadrul șasiului.

Bateriile pot fi încărcate folosind curent alternativ cu o capacitate de încărcare de 22 sau 44 kW, respectiv cu 150 kW la curent continuu în ceea ce se numește ”încărcare de mare putere”.

Din aceeași categorie...

Back to top button