Pot camioanele cu cabine mai mari să atragă tinerii spre meseria de șofer profesionist?

Pot camioanele cu cabine mai mari să atragă tinerii spre meseria de șofer profesionist?

Producătorii de camioane vor avea mai multă libertate în ceea ce privește dezvoltarea viitoarelor modele, care din 2020 vor putea fi echipate cu cabine mai mari.

Îmbunătățirea aerodinamicii cabinelor ar permite îmbunătățirea semnificativă a performanțelor energetice ale camioanelor.

Cu toate acestea, restricțiile privind lungimea maximă stabilite prin Directiva 96/53/CE nu au făcut posibilă această îmbunătățire fără o reducere a capacității de încărcare a vehiculelor.

Conform Deciziei (UE) 2019/984 a Parlamentului European și a Consiliului din 5 iunie 2019 de modificare a Directivei 96/53/CE a Consiliului în ceea ce privește termenul pentru punerea în aplicare a normelor speciale privind lungimea maximă a cabinelor care îmbunătățesc performanțele aerodinamice, eficiența energetică și performanțele în materie de siguranță, începând cu 1 septembrie 2020, pe șoselele din Europa pot circula camioane cu cabine mai mari și mai rotunjite decât până acum.

Prin urmare, o cabină mai mare cu aerodinamică îmbunătățită ar eficientiza consumul de combustibil, ar crește siguranța datorită unei vizitibilități mai bune și va oferi o protecție ridicată șoferului.

VEZI ȘI: Digitalizarea este o soluție pentru optimizarea locurilor de parcare din Germania

În plus, cei 90 de centimetri ar putea fi suficienți pentru instalarea unei toalete sau a unei cabine de duș pentru șofer, dar asta depinde doar de modul în care constructorul reușește să respecte celelalte cerințe ale Uniunii Europene.

Echiparea viitoarelor cabine de camion cu facilități de genul celor menționate mai sus ar putea duce, de exemplu, la atragerea unui număr mai mare de femei spre această meserie, un plus pentru companiile de transport din Europa, în actualul context al deficitului de șoferi.

Pot camioanele cu cabine mai mari să atragă tinerii spre meseria de șofer profesionist?

Totuși, șansele de a vedea noile cabine pe șoșele încă de anul viitor sunt destul de mici și asta pentru că noile modificări înseamnă costuri de dezvoltare și producție mult mai mari.

Printre producătorii care au prezentat deja concepte de camioane care au cabine mai lungi se numără MAN, IVECO și, recent, Hyundai.

Pot camioanele cu cabine mai mari să atragă tinerii spre meseria de șofer profesionist?

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.