In FocusTop News

Prea multe constrângeri care limitează transportul feroviar în Pasul Brenner

În prezent, există încă prea multe constrângeri care, în ciuda liberalizării europene, limitează transportul feroviar la frontierele naționale.

Unul din coridoarele europene unde trebuie să se ia măsuri urgente este Pasul Brenner, deoarece transportul feroviar nu reușește să ofere tot ce are mai bun din potențialul și capacitatea sa.

Prea multe constrângeri care limitează transportul feroviar în Pasul Brenner

O analiză a situației actuale, dar și un stimulent pentru a căuta soluții adecvate, a fost în centrul unei reuniuni care a avut loc la 17 noiembrie 2022 în cel mai potrivit cadru instituțional, cel de la Bruxelles. Reuniunea la nivel înalt a fost promovată de Comunitatea de acțiune pentru calea ferată Brenner.

Obiectivul care trebuie atins pentru a exploata imediat potențialul căii ferate în anticiparea viitorului tunel de bază Brenner poate fi rezumat în ceea ce poate părea un slogan: 15 minute. Acesta este timpul maxim pe care un convoi de marfă ar trebui să îl ia pentru a traversa tunelul de pe linia transfrontalieră dintre Italia și Austria, eliminând constrângerile birocratice și procedurale.

Interoperabilitatea nu trebuie doar să fie avută în vedere în binecunoscutele „pachete feroviare” care stau la baza liberalizării europene, ci trebuie să fie o practică zilnică. Digitizarea întregului lanț de transport care implică rețeaua feroviară, terminalele și gestionarea convoaielor de marfă trebuie, de asemenea, să contribuie în mod esențial.

VEZI ȘI: Prima autoutilitară electrică din flota FM Logistic România

Este necesar să se standardizeze și să se extindă posibilitățile de încărcare. Dacă acest lucru s-ar întâmpla, ar fi deja posibilă creșterea capacității căii ferate, care ar fi apoi exploatată la maximum odată cu finalizarea tunelului de bază Brenner și a liniilor de acces.

O poziție în stimularea unor acțiuni adecvate de-a lungul axei dintre Italia și Austria vine din partea Comunității de acțiune pentru calea ferată Brenner (CAB), un punct de întâlnire pentru provinciile, landurile și camerele de comerț din Verona, Trento, Bolzano, Tirol și Bavaria, care a promovat summitul de la Bruxelles.

Înființată în 1991, CAB promovează acțiuni specifice în Italia, Austria și Germania și la instituțiile europene pentru extinderea căii ferate și îmbunătățirea transportului feroviar pe linia existentă între München și Verona, în așteptarea noilor tuneluri.

Din aceeași categorie...

Back to top button