Stiai caTrailer

Prelată sau ”frig”? Se poate și ambele

Producătorul britanic de remorci Lawrence David a livrat recent două semiremorci rar întâlnite în Europa, cu prelată, dar și cu agregat de frig.

În România, marea majoritate a posturilor de șofer de camion disponibile se împart între cursele cu semiremorci cu prelată și cele frigorifice. Dar în anumite aplicații se poate și o combinație între prelată și ”frig”.

Timothy Taylor’s, o mică berărie din nordul Angliei, folosește o astfel de combinație pentru livrările de bere către cele 19 puburi cu care are contracte de tradiție. Autotractoarele DAF XF cu 3 axe trag după ele semiremorci Lawrence David cu prelată, dar cu o unitate de răcire Carrier Transicold Vector 1550.

Soluția inedită a fost aleasă datorită condițiilor speciale de transport. Astfel, berea are nevoie de o temperatură constantă de 10-12 grade Celsius. O temperatură mai mare ar provoca o fermentare suplimentară, alterând gustul berii, iar o temperatură mai mică ar face ca berea să devină neclară.

VEZI ȘI: Noua semiremorcă double-deck Van Eck pentru motorsport

O temperatură constantă de 10-12ºC nu este greu de menținut în nordul Angliei, de unde și soluția aleasă de Timothy Taylor’s. Astfel, semiremorcă frigorifică nu are nevoie de pereții rigizi clasici, o prelată fiind suficientă.

Soluția are atât avantaje de cost, cât și de productivitate. Deoarece ambii pereți laterali pot fi îndepărtați, operațiunile de încărcare și descărcare a butoaielor cu bere se desfășoară mult mai repede.

Din aceeași categorie...

Back to top button