In FocusTop News

Presiuni mari asupra transportului rutier de a trece la camioane electrice

Un nou raport realizat de Ipsos și Volvo Trucks arată că beneficiarii sunt dispuși să plătească mai mult pentru furnizorii de transport rutier cu emisii mai reduse de CO2.

Transportul rutier este cel mai prioritar domeniu de reducere a emisiilor de CO2, potrivit principalelor companii de comerț electronic și de producție din Europa.

Presiuni mari asupra transportului rutier de a trece la camioane electrice

În iunie 2022, compania de cercetare Ipsos a intervievat, în numele Volvo Trucks, 100 de profesioniști la nivel de management, în mare parte responsabili de achiziții, logistică, gestionarea lanțului de aprovizionare sau sustenabilitate din comerțul electronic și producție din opt țări europene (Germania, Franța, Marea Britanie, Italia, Spania, Olanda, Suedia și Norvegia) cu privire la cererea lor de transport fără combustibili fosili în cadrul achizițiilor viitoare.

Scopul cercetării a fost de a obține rezultate fiabile și valide, fapte, privind cerințele de transporturi ecologice și fără combustibili fosili în cadrul viitoarelor achiziții de servicii de transport. Potrivit raportului, marea majoritate a companiilor și-au stabilit obiective de reducere a amprentei lor climatice.

78% dintre cei intervievați au declarat că sunt dispuși să plătească mai mult pentru un furnizor de transport rutier cu emisii de CO2 reduse sau zero, iar 85% sunt pregătiți să schimbe furnizorii de transport dacă aceștia nu le îndeplinesc cerințele.

VEZI ȘI: Primul camion electric Volta Zero a ieșit de pe linia de producție din Steyr

Cercetarea arată, de asemenea, o legătură clară între viitoarele lor oportunități de afaceri și opțiunile de transport rutier fără combustibili fosili. 60% dintre companii consideră că riscă să piardă clienți în următorii trei ani dacă nu pot satisface cererea consumatorilor lor de livrări cu emisii de CO2 reduse sau zero.

Presiuni mari asupra transportului rutier de a trece la camioane electrice

„Este foarte pozitiv să vedem acest mare impuls pentru transporturile cu camioane fără combustibili fosili. Înseamnă că vom asista la o schimbare masivă în industrie în următorii ani. Credem că electrificarea va fi motorul cheie către transporturile rutiere cu emisii zero și suntem mândri să oferim deja alternative de camioane complet electrice pentru majoritatea misiunilor. Trecerea la electricitate înseamnă mai multe oportunități de afaceri”, a declarat Roger Alm, președintele Volvo Trucks.

Volvo Trucks a stabilit ca obiectiv global ca, în 2030, 50% din toate camioanele noi vândute să fie electrice cu baterii sau pile de combustie. Tranziția către electricitate este condusă de Europa și America de Nord, unde țintele sunt chiar mai mari. De exemplu, în Europa, ambiția se situează în prezent la aproximativ 70% pentru toate camioanele noi vândute în 2030.

Acest lucru a putut fi văzut și în cadrul expoziției IAA 2022 de la Hanovra, unde Volvo Trucks a expus doar camioane 100% electrice, care acoperă întreaga gamă de transport rutier, de la distribuție urbană și construcții, până la transport regional greu de mărfuri.

Din aceeași categorie...

Back to top button