Ford Trucks Noua gama F-Line
Noua generatie DAF - TH Trucks
In FocusTop News

McKinsey: Prețul camioanelor electrice trebuie să scadă cu 50% pentru a fi atractive

Renault Trucks - Noile game T, C, K, D 2025

Prețul ridicat de achiziție și competiția din China frânează adoptarea camioanelor electrice produse în Europa.

Potrivit unui studiu realizat de McKinsey, prețul camioanelor electrice trebuie să scadă cu până la 50% pentru a deveni o alternativă la cele diesel.

Tot ce trebuie să știi despre utilizarea aparatului unic de taxare

O reducere a prețului de vânzare implică o reducere a costurilor de producție. În prezent, acestea sunt de 2,5-3 ori mai mari decât ale camioanelor diesel, din cauza tehnologiei și a bateriilor. Un salt tehnologic în domeniul bateriilor ar fi reduce costurile de producție, arată studiul.

De asemenea, pentru adoptarea camioanelor electrice este necesară o reducere de 25% a costurilor de încărcare. În plus, până în 2035 trebuie adăugate 900.000 de puncte de încărcare private în Europa.

Companiile mici nu-și permit achiziția

Pentru studiu, McKinsey a intervievat aproximativ 250 de operatori de flote cu privire la atitudinea lor față de vehiculele cu emisii zero. Multe companii, în special cele mici, nu pot face față costurilor de achiziție cu 50 până la 250% mai mari pentru camioanele electrice.

34% dintre respondenți și-au exprimat incertitudinea cu privire la durata de viață a bateriei, 31% s-au plâns de timpul lung de încărcare, iar 30% de lipsa de autonomie a camioanelor electrice.

VEZI ȘI: Volvo Trucks introduce camionul electric cu autonomie de 600 km

O altă provocare majoră pentru piața camioanelor electrice din Europa este reprezentată de producătorii chinezi. Aceștia oferă produse competitive la prețuri mult mai mici, beneficiind de sprijin guvernamental extins și de costuri de producție reduse.

Pentru ca UE să-și atingă obiectivele de mediu, ponderea camioanelor electrice ar trebui să crească la 40% din vânzările noi până în 2030, potrivit studiului. În contextul actual, atingerea acestui obiectiv rămâne o provocare.

În prezent, cota de piață a camioanelor electrice sau alimentate cu hidrogen în Uniunea Europeană este sub 2%. Potrivit McKinsey, în cel mai optimist scenariu, fiecare al doilea camion nou ar putea fi fără emisii până în 2035.

Din aceeași categorie...

Back to top button