Prețurile de transport diferite nu reprezintă o problemă de concurență, spune Comisia Europeană

Prețurile de transport diferite, nu reprezintă o problemă de concurență, spune Comisia Europeană
Comisia Europeană consideră că prețurile de transport diferite oferite operatorilor de transport rutier, pentru același serviciu în același loc, nu reprezintă o problemă de concurență.

Într-un răspuns dat UNTRR-ului, care a cerut deschiderea unei investigații în ceea ce privește diferențele dintre prețurile de transport plătite transportatorilor estici și vestici, pentru același serviciu în același loc, Comisiei Europene spune că structura costurilor și rentabilitatea fiecărui operator de transport rutier sunt determinate de mai mulți factori care depind, parțial, de performanța activității și de alegerile fiecărui operator și, prin urmare, sunt în afara domeniului său de intervenție.

Prețurile de transport diferite nu reprezintă o problemă de concurență, spune Comisia Europeană

De asemenea, Comisia consideră că prețurile de transport diferite oferite operatorilor de transport rutier, pentru aceeași activitate în același loc, nu indică neapărat o problemă de concurență și că în contextul pilonului social și de piață al Pachetului de Mobilitate, a propus mai multe măsuri pentru a asigura condiții de concurență echitabile.

”De exemplu, Comisia a propus măsuri concrete de combatere a creării de companii cutie poștală, care conferă anumitor operatori un avantaj de cost incorect față de concurenții lor prin utilizarea structurilor juridice. De asemenea, Comisia a propus aplicarea normelor de detașare la anumite operațiuni de transport rutier internațional, pentru a se asigura că șoferii sunt plătiți în conformitate cu condițiile sociale și de remunerare ale statului membru în care lucrează predominant. Aceste norme asigură, de asemenea, că operatorii stabiliți în diferite state membre sau țări terțe nu obțin un avantaj neloial, din punct de vedere al costurilor salariale și sociale, atunci când își desfășoară activitatea în același stat membru”, se arată în răspunsul Comisiei Europene.

Comisia spune că rolul acesteia este de a asigura condiții de concurență echitabile între operatorii de transport și de a preveni avantaje de costuri neloiale și ilegale sau comportament discriminatoriu.

”Comisia nu are niciun rol de jucat atunci când vine vorba de determinarea prețurilor de piață sau a marjelor de profit ale operatorilor. Prețul plătit de expeditori, case de expediții de marfă și alți actori ai lanțului de transport pentru serviciile de transport realizate de transportatorii de marfă sunt negociate și rezultă din interacțiunea ofertei și cererii pe o piață liberalizată”, se mai arată în răspunsul Comisiei către UNTRR.

VEZI ȘI: MAN TGE este disponibil cu tracțiune integrală până la 5.5 tone

„Astăzi, pentru aceeași operațiune de transport în Uniunea Europeană, transportatorii estici sunt plătiți cu 50% mai puțin decât cei vestici, mai exact, est-europenii primesc 1 euro/km, în timp ce vesticii primesc 1.5 euro/km”, spune UNTRR.

Acesta este și motivul pentru care asociația transportatorilor români a solicitat Comisiei Europeane să investigheze diferențele dintre prețurile de transport pentru același serviciu în același loc.

”Ideea de a avea salarii egale ar putea fi acceptată de operatorii de transport rutier, cu condiția ca și costul acestora să fie acoperit. Dar abordarea este, în cazul angajaților, aceeași plată pentru aceeași muncă în același loc, în timp ce pentru companii, autoritățile europene sunt în favoarea unei piețe libere sălbatice”, mai spune UNTRR.

Follow #infotrucker