Top NewsTrailer

Previziunile privind cererea de remorci în 2023 se înrăutățesc

Potrivit unei noi prognoze CLEAR International, previziunile privind cererea de remoci în 2023 se înrăutățesc, odată cu declinul economic preconizat.

De la ultimul raport privind piața de remorci din Europa de Vest, amenințarea reprezentată de COVID-19 a scăzut, dar războiul din Ucraina și costul energiei, plus inflația generală a prețurilor au înlocuit criza sanitară ca principale amenințări la adresa creșterii cererii de remorci. Cu toate acestea, iarna care urmează ar putea duce la creșterea numărului de cazuri de gripă și de COVID-19.

Previziunile privind cererea de remorci în 2023 se înrăutățesc

Previziunile economice pentru țările din Europa de Vest au fost deja afectate. Ca urmare, previziunile privind cererea de remorci în 2023 și în anii următori au fost reduse cu peste 4.000 de unități. În schimb, perspectivele pentru 2022 s-au îmbunătățit pe măsură ce anul a avansat, cererea de remorci din Europa de Vest rămânând oarecum izolată de impactul războiului din Ucraina.

„O încetinire a cererii de remorci în 2023 a fost prognozată în urmă cu peste doi ani. Cu toate acestea, războiul din Ucraina va avea ca rezultat cel puțin o recesiune tehnică în multe țări europene. Inevitabil, acest lucru va duce la o scădere mai mare a cererii de remorci în 2023 și, într-o măsură mai mică, în anii următori”, spune Gary Beecroft, director al CLEAR International.

Pentru 2023, previziunile economice au fost retrogradate în fiecare țară. Aceasta este cea mai semnificativă schimbare de la ultima prognoză din luna mai, deși impactul asupra perioadei 2024 – 2026 va fi mai puțin pronunțat.

VEZI ȘI: Soluțiile Krone pentru transport de materiale de construcții

Creșterea costurilor cauzată de inflația ridicată, combinată cu unele probleme continue în ceea ce privește aprovizionarea cu piese pentru vehicule, îngreunează procesul de producție. Un război european plus o situație economică dificilă nu pot decât să afecteze încrederea companiilor și să reducă disponibilitatea acestora de a investi în noi echipamente de transport.

Creștere de 6,7% privind cererea de remorci în 2022

CLEAR preconizează o creștere de 6,7% a cererii de remorci în 2022. Având în vedere problemele cu care se confruntă industria, acesta ar fi un rezultat rezonabil. Cu toate acestea, se asigură o scădere semnificativă a cererii în 2023, scăzând cererea de remorci sub nivelul din 2021. Creșterile ulterioare din perioada de prognoză vor readuce în cele din urmă nivelul vânzărilor la cel din 2019, dar nu înainte de 2025.

În 2018, producția de remorci s-a situat la al treilea cel mai ridicat nivel înregistrat vreodată (deși cu mult sub nivelul din 2007). Scăderea totală a înmatriculărilor din 2018 până în 2020 a fost de 23 %, iar scăderea producției a fost de 32 %, parțial din cauza unei scăderi mari a exporturilor germane de remorci.

Și cererea de remorci din Europa de Est va fi afectată în 2023

Va exista o scădere a exporturilor de remorci către Europa de Est care va afecta și 2022 și 2023. Acest lucru va avea un impact disproporționat asupra producătorilor germani de remorci, care sunt cei mai mari exportatori. În timpul perioadei de prognoză, producția își va reveni la nivelul din 2019.

Parcul de remorci a crescut cu doar 0,3% în 2020 și va crește în medie cu 1,2% în următorii trei ani.

Comerțul cu bunuri din Europa de Vest în cursul anului 2021 a oferit o altă surpriză. Comerțul a scăzut cu doar 3% în trimestrul al patrulea din 2020 (măsurat în euro). Acest lucru s-a întâmplat în ciuda dificultăților în circulația mărfurilor între Marea Britanie și UE ca urmare a Brexit-ului.

În 2020, comerțul a scăzut cu 10%. Cu toate acestea, schimburile comerciale din al patrulea trimestru din 2021 au stabilit un nou record, la fel ca și cifrele pentru al treilea trimestru din 2022, când s-a înregistrat un salt surprinzător de mare care a dus la o creștere de 27% de la an la an – posibil legat de costul importurilor de gaze.

Perioada de prognoză cuprinsă între 2022 și 2026 va fi o perioadă de scădere a cererii de înlocuire a remorcilor, ca urmare a numărului scăzut de înmatriculări de remorci în perioada 2009 – 2014. Prin urmare, creșterea prognozată a cererii de remorci va necesita niveluri semnificative de investiții în remorci noi peste nivelul de înlocuire.

Din aceeași categorie...

Back to top button