Prim contact cu autobuzul electric MAN Lion’s City E, în București

Prim contact cu autobuzul electric MAN Lion’s City E, în București
La finalul săptămânii trecute, MAN a prezentat la București modelul Lion’s City E, în cadrul turneului #ElectrifyingEurope. Am profitat de ocazie pentru a vedea cum se comportă autobuzul electric MAN în traficul din capitală.

Am făcut prima dată cunoștință cu un prototip Lion’s City E în urmă cu aproape doi ani, într-un eveniment ce a precedat expoziția Busworld 2019. Deși tot un prototip, modelul MAN Lion’s City E adus acum la București este unul mult mai apropiat de versiunea de serie, a cărui producție a fost lansată în noiembrie 2020.

Prim contact cu autobuzul electric MAN Lion’s City E, în București

Modelul de 12,2 metri lungime are o configurația foarte apropiată de cea a autobuzelor solo care circulă în prezent în București. Singura diferență majoră: cele 5 locuri din spate, disponibile datorită lipsei turnului motor de la autobuzele convenționale.

Am călătorit la bordul lui Lion’s City 12 E pe un traseu demonstrativ, de la sediul MHS Truck & Bus din Bulevardul Iuliu Maniu până la autogara Militari și retur. Un traseu scurt, dar pe care autobuzul cu design modern a atras zeci de priviri, atât de la șoferii RATB întâlniți, cât și de la simpli trecători.

VEZI ȘI: Mituri despre camioanele electrice, infirmate de șoferii de MAN eTGM

Cum se simte în mers? Motorul electric accelerează lin și silențios, dar cel puțin la fel de rapid ca unul diesel. Totuși, călătoria la bordul unui autobuz electric are o seninătate aparte. Parcă ceva din liniștea motorului se transmite și călătorilor. Un plus pentru sistemul de iluminare interioară LED, care contribuie la atmosfera deosebită după lăsarea întunericului.

Vizibilitatea în jurul vehiculului este bună, datorită oglinzilor cu reglaje ample și a camerelor pentru mers cu spatele și supravegherea ușilor 2 și 3. MAN Lion’s City E stă bine și la capitolul sisteme de asistență: te avertizează dacă părăsești banda de circulație sau există pericolul unei coliziuni cu vehiculul din față, pietoni sau bicicliști, recunoaște semnele de circulație și afișează limitele de viteză.

La finalul călătoriei noastre, autobuzul parcursese în București o distanță de 218 km, cu aproximativ trei sferturi din baterie. Autonomia reală a depășit fără probleme minimul garantat de producător (200 km) și cel mai probabil urma să o depășească și pe cea de 270 km cu condiții ideale. Dar și condițiile de la București au fost aproape ideale (vreme însorită, curse făcute cu puțini călători). În plus, autobuzul a fost condus în permanență de un instructor MAN ProfiDrive.

Date tehnice ale modelului MAN Lion’s City 12 E din turneul ElectrifyingEurope:

  • Lungime vehicul: 12,2 metri
  • Motor electric: putere continuă 160 kW, putere de vârf 240 kW, cuplu maxim 2.100 Nm
  • Cutie de viteze: cu o singură treaptă
  • Capacitate baterii: 480 kWh, 6 pachete
  • Autonomie: până la 270 km
  • Soluție de încărcare: 40 kW Heliox
  • Configurație uși: 3 uși duble, deschidere electrică
  • Capacitate: 35 de locuri pe scaune (MAN City Advanced) + 40 de locuri în picioare + 1 loc pentru persoane cu dizabilități
  • 2 monitoare LCD pentru informarea călătorilor
  • Jaluzea electrică pentru parbriz
  • Scaun șofer rotativ, cu tapițerie mixtă textil-piele și încălzire
  • Unitate de încălzire cu putere minimă 20kW și încălzire auxiliară
  • Sistem de aer condiționat
  • Faruri LED și proiectoare de ceață LED

Follow #infotrucker