Camioane

Prim contact cu noua generație DAF

La începutul săptămânii ne-am deplasat în Spania, pentru a avea un prim contact cu noua generație de camioane DAF. Până la testul detaliat, vom răspunde la întrebările postate de cititori pe pagina noastră de Facebook.

Pentru început, trebuie să precizăm că la test au fost disponibile 11 modele DAF. Noi am putut conduce 3 dintre acestea (XG+ 530, XG 450 și XF 430), pe o rută de aproximativ 60 km.

Prim contact cu noua generație DAF

Care sunt concluziile principale? Noua generație DAF impresionează prin spațiul interior, vizibilitate directă și silențiozitate. Progrese s-au făcut și la capitolele siguranță, ergonomie și ușurința în conducere, motoare și sisteme de asistență. Dar toate acestea vin cu un preț, care este semnificativ mai mare decât la generația precedentă.

După acest prim contact cu noua generație DAF, putem să răspundem la întrebările voastre.

Cât de mult se reglează volanul?

Foarte mult, incomparabil cu generația precedentă. Volanul este reglabil pe 3 direcții (înălțime, adâncime și unghiul volanului). În poziția de parcare, volanul stă practic vertical. Mai multe puteți vedea în video de jos, la secunda 25.

În plus, scaunul șoferului dispune acum de reglaje mai ample. Față de generația precedentă, acesta poate fi poziționat 2 cm mai jos și cu 7 cm mai în spate la cabinele XG și XG+ (cu 5 cm mai în spate la FX).

Sunt foarte curios referitor la spațiul în plus cu care se lăudau, mai exact patul și spațiile de depozitare.

Noua cabină XF este mai lungă cu 16 cm decât vechea Space Cab, în principal datorită consolei față alungite, pentru o aerodinamică superioară. La interior, lungimea suplimentară se traduce în 11 cm la nivelul podelei și 5 cm la nivelul plafonului. Patul de jos al noului XF este mai lat cu 5 cm, dar păstrează forma clasică, cu o parte mai lată între scaune. Spațiile de depozitare de sub pat sunt de asemenea mai late cu 5 cm.

Cabina XF are însă tunel motor de 17 cm înălțime și o înălțime internă pe zona centrală de doar 183 cm. Patul de jos are 65 cm la capete și 75 cm lățime în porțiunea centrală. Dacă există, patul de sus are 60 cm lățime.

Spațiul este cu adevărat mai mare în noile cabine XG și XG+, unde lungimea internă este mai mare cu 33 cm. De aceea, DAF a putut monta în aceste cabine un pat cu lățime continuă de 80 cm, pe întreaga lungime de 222 cm. Patul de sus are 70 cm lățime.

Patul de jos nu atinge scaunele, între ele existând un spațiu care permite pivotarea scaunelor. Spațiile de stocare de sub pat sunt de asemenea mai late la cabinele XG, la fel și ușile de acces din exterior.

Cât de bine e izolată termic/fonic cabina?

În ce privește izolația fonică, noul DAF este printre cele mai silențioase modele actuale. Aerodinamica de top, parbrizul rotunjit la colțuri și izolația îmbunătățită au permis o rulare fără zgomote de fond puternice. Cu instalația de sunet oprită, am putut distinge zumzetul motorului, frecarea anvelopelor de asfalt sau rafalele de vânt, dar sunetul ambiant nu a fost deranjant.

În ce privește izolația termică, din cauza timpului relativ scurt petrecut la bord putem spune doar că la 28 de grade nu ne-a fost cald. Probabil însă ca materialul care a îmbunătățit izolarea fonică va face același lucru și cu cea termică.

Prim contact cu noua generație DAF

Cum e scaunul șoferului?

La nivel cu orice model de top actual. Orice șofer își va găsi rapid poziția ideală de condus. Am scris și mai sus, are posibilități mai ample de ajustare, mai ales în jos și spre spate, pentru șoferii tineri care doresc o poziție de condus mai apropiată de cea din autoturisme.

Prim contact cu noua generație DAF

Cât de bine sunt plasate comenzile de bord spre șofer?

Și la acest capitol, DAF a ajuns la nivel de top în rândul modelelor europene. Șoferul poate ajunge foarte ușor la orice buton, iar comenzile sunt simple și intuitive. În plus, ecranul sistemului multimedia poate fi comandat și de la butoanele din partea dreaptă a volanului. Panoul de instrumente digital este foarte clar și poate fi personalizat după preferințele șoferului. În plus, la nivelul volanului și bordului nu existe diferențe între gamele XF și XG (XG+).

Prim contact cu noua generație DAF

Sunt destule suporturi pentru diverse (sticle, telefon etc.)?

În principiu, da. De exemplu, suprafața plană de pe bord este mult mai mare decât la generația precedentă. De asemenea, în partea dreaptă a sistemului multimedia există prize USB pentru alimentarea diferitelor dispozitive (aparate de taxare, telefoane, etc).

Masa încastrată în bord este de asemenea mai mare, iar sub ea se află acum un alt spațiu de depozitare. Rămasă fără butoane și aeratoare, consola centrală a primit de asemenea un raft de mari dimensiuni, iar imediat sub comenzile climatizării există suporturi pentru două pahare sau sticle de 0,5 litri.

De asemenea, frigiderul de sub pat dispune în prima parte de suporturi pentru sticle de 1,5 litri (a se vedea în video de jos la secunda 32).

Prim contact cu noua generație DAF

Cum este situată camera în raport cu fostele oglinzi? Camerele au și night vision?

Trebuie specificat în primul rând că oglinzile clasice rămân echipare standard, iar sistemul Digital Vision este echipament opțional. Sistemul de camere și ecrane este foarte asemănător cu cel de la Mercedes, dar există și diferențe. Cea mai importantă? DAF oferă o variantă digitală și pentru oglinda de colț (Corner View), ale cărei imagini se transmit într-un ecran sumplimentar, montat sus, pe stâlpul parbrizului de pe partea pasagerului.

Cât privește poziționarea, camerele sunt plasate, la fel ca la Mercedes, deasupra ușilor. Prima impresie este că brațele camerelor DAF sunt ceva mai scurte, dar nu băgăm mâna în foc pentru asta. Poziționarea ecranelor este foarte bună, la nivelul privirii șoferului. Imaginea nu pivotează la fel de mult ca la Mercedes în timpul virajelor, dar DAF compensează cu un unghi de vizibilitate foarte larg în orice moment.

Există mod night vision, noi nu l-am putut testa, dar potrivit șoferilor demo ai DAF, imaginea pe timp de noapte este unul dintre plusurile noului sistem. În schimb, camerele sunt puțin deficitare în amurg și atunci când soarele bate din spatele camionului. De asemenea, parcă ecranele nu îți oferă același sentiment de vedere tridimensională ca oglinzile clasice și nici același nivel al detaliilor.

Care este capacitatea de carburant și AdBlue disponibilă?

Nu putem avea acces la întregul configurator al noii generații DAF, dar putem spune care a fost situația la modelele de test. Pe care, din câte am văzut, DAF a încercat să le configureze cât mai specific pentru o utilizare normală. Dintre camioanele aduse în Spania, cea mai mare capacitate a rezervoarelor de motorină a fost de 845+620 de litri, iar cea a rezervorului de AdBlue de 85 de litri.

Ce dotari se oferă în varianta standard?

La această întrebare, cel mai bine vă pot răspunde reprezentanții TH Trucks România.

Din aceeași categorie...

Back to top button