
Prima flotă de camioane electrice Volvo va funcționa 24 de ore pe zi, 5 zile pe săptămână, cu un timp minim de oprire.
Recent, Volvo Trucks a livrat către compania daneză Danfoss trei camioane electrice Volvo FM pentru transport de mare tonaj. Danfoss va utiliza această flotă de camioane electrice pe rute fixe între locațiile sale din Danemarca timp de 24 de ore pe zi, cinci zile pe săptămână, fără timpi de întrerupere semnificativă pentru încărcăre.
“Trecerea la camioane electrice face parte din angajamentul Danfoss de a deveni neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2030”, spune Torben Christensen, Director de sustenabilitate și șef al serviciilor globale, Danfoss.
Livrarea primelor trei camioane electrice Volvo de mare tonaj face parte dintr-un parteneriat mai amplu între Volvo Trucks și Danfoss, care se concentrează pe aplicațiile de pionierat ale operațiunilor de transport electric durabil.
“Danfoss este un furnizor de componente critice pentru camioane electrice și este fantastic să vedem că ei merg pe calea cea bună și își transformă întreaga flotă în una electrică”, spune Joakim Nilsson, Director de dezvoltare a afacerii cu zero emisii la Volvo Trucks.
VEZI ȘI: BP va crește numărul punctelor de încărcare din benzinăriile Aral din Germania
În acest scop, până în 2024, Volvo la livra către Danfross un total de nouă camioane electrice de mare tonaj, care vor transforma flota companiei daneze și vor reduce între 10-15% emisiile poluante din activitatea de transport și de cele de zgomot. În plus, acestea vor asigura un climat de lucru mult îmbunătățit pentru șoferii care le vor conduce și lucrătorii de la rampă.
“Cu aceste noi camioane electrice Volvo, adăugăm un plus de viteză la decarbonizarea operațiunilor Danfoss. Prin tranziția propriei noastre flote de vehicule de transport către una complet electrică, dorim să demonstrăm clienților noștri și altor companii din întreaga lume că este o provocare, dar nu imposibil, să treci la camioane electrice și că este esențial dacă vrei să îți decarbonizezi activitatea”, mai spune Christensen.
Secretul funcționării 24 de ore pe zi
Pentru ca flota de camioane electrice să funcționeze în ture de 24 de ore, este nevoie de câteva alegeri inteligente în materie de infrastructură. În acest scop, Danfoss va opera camioanele pe un traseu relativ controlat între locațiile sale din Danemarca. Aceste locații dispun de stații de încărcare de mare viteză care pot încărca bateriile în timpul operațiunilor de descărcare și încărcare la fiecare oprire. Potrivit Danfoss, acest lucru durează de obicei aproximativ 15 minute, iar timpul de încărcare este suficient pentru ca autocamionul să ajungă la următoarea oprire.
Tehnologia avansată de încărcare și durata relativ scurtă a traseului permit camioanelor electrice să fie în permanență în funcțiune 24 de ore pe zi, până la cinci zile pe săptămână, o încărcare mai lungă pe timp de noapte fiind necesară doar în timpul weekendurilor, atunci când acestea nu sunt utilizate. Deoarece Danfoss a semnat acorduri de achiziție de energie electrică pentru locațiile sale din Danemarca, o parte substanțială a energiei va fi sustenabilă.
Tehnologie Danfoss în camioane electrice Volvo
Danfoss Editron furnizează încărcătorul de la bord și sursa de alimentare electrică (OCEPS) pentru toate camioanele electrice Volvo, care permite încărcarea rapidă în curent alternativ pe timp de noapte și este un factor cheie pentru electrificarea camioanelor și autobuzelor de pe șosea. Funcționalitatea dublă a OCEPS oferă o putere de 43 kW pentru a încărca un camion pe timp de noapte (8-9 ore), utilizând în același timp prize de curent alternativ ușor disponibile. Acest lucru permite implementarea rapidă a camioanelor cu propulsie electrică, minimizând în același timp costurile infrastructurii de încărcare pentru utilizatorii finali.
În timp ce încărcarea în curent continuu este mai rapidă și, de obicei, este opțiunea preferată, capacitatea de a încărca rapid cu energie de curent alternativ (adică de a se conecta direct la rețeaua de utilități pentru încărcare) este esențială pentru a oferi flexibilitate vehicuelor electrice de mare tonaj. Încărcarea rapidă în curent alternativ este necesară pentru a elimina anxietatea legată de autonomie pentru vehiculele comerciale care efectuează livrări pe rute variabile sau pentru vehiculele de pe șantierele de construcții, unde nu este posibil accesul la încărcarea în curent continuu.