CarburantiGreenZoneTop News

Prima stație de schimbare automată a bateriilor din Europa este operațională

Prima stație de schimbare automată a bateriilor din Europa va extinde autonomia zilnică a camioanelor electrice pentru transportul pe distanțe lungi.

Joi, 23 noiembrie, a fost inaugurată prima stație de schimbare automată a bateriilor camioanelor electrice din Germania și Europa. Aceasta este amplasată în apropiere de Lübbenau pe autostrada A13.

Cercetătorii de la Universitatea Tehnică din Berlin (TU Berlin) au lucrat la stație timp de trei ani. Proiectul a început în toamna lui 2020, când diverși parteneri din industria de transport și cercetare au ajuns la un acord privind electrificarea rutei din regiunea Berlin – Brandenburg și până la Dresda cu ajutorul unei stații de schimbare automată a bateriilor.

Sistemul de schimbare dezvoltat de TU Berlin amintește de o spălătorie auto. Camionul se poziționează în dreptul unui robot, care scoate bateriile goale. Apoi, acestea sunt așezate pe un raft. Acolo, robotul prinde bateriile încărcate și le pune înapoi în camion. Sistemul poate înlocui baterii de 440 kWh în aproximativ 10 minute, astfel încât călătoria poate continua fără opriri prelungite.

VEZI ȘI: Milence va instala 30 de stații de încărcare în Portul Antwerp-Bruges

În timp ce camionul cu bateriile pline este din nou pe drum, bateriile descărcate ale acestuia sunt reîncărcate la putere redusă – până la sosirea următorului camion.

Cu o baterie plină, un camion electric poate ajunge fără probleme de la Berlin la Dresda și poate schimba rapid bateriile pe drumul de întoarcere la Lübbenau. În cursul anului viitor, stația de schimbare automată a bateriilor va fi utilizată în activitatea zilnică a companiilor de logistică implicate în proiect, generând astfel o experiență operațională reală. Partenerii practici ai proiectului sunt Reinert Logistics și compania de logistică farmaceutică Unitax.

Schimbul de baterii este o opțiune tehnologică practică și viabilă din punct de vedere economic pentru electrificarea rapidă a camioanelor grele de marfă, spune TU Berlin.

Conceptul protejează bateriile, necesită doar o putere de conectare la rețea relativ scăzută și reduce sarcina suplimentară asupra rețelei electrice cauzată de electrificarea transportului de marfă. Costurile de utilizare ale unui camion cu baterii interschimbabile sunt comparabile cu cele ale altor tehnologii de acționare și încărcare. Schimbul de baterii a fost pus deja în practică în China.

 

 

Din aceeași categorie...

Back to top button