
DB Schenker, MAN Truck & Bus și Hochschule Fresenius au început testele de drum pe autostradă A9 în cadrul proiectului pilot cu camioane conectate în pluton.
Ca lider în furnizarea de servicii logistice, DB Schenker, în cooperare cu bavarezii de la MAN Truck & Bus și Universitatea de Stiințe Aplicate Hochschule Fresenius, testează două camioane conectate în pluton în cadrul operațiunilor sale zilnice de transport.
În prezența lui Andreas Scheuer, noul ministru al transportului și infrastructurii digitale din Germania, un pluton de camioane conectate a plecat într-un test de drum din facilitatea DB Schenker din Neufahrn de lângă Munchen spre Nurnberg via autostrada A9.
Ca reprezentat al guvernului german, care finanțează cu aproximativ 2 milioane de euro acest proiect pilot, Andreas Scheuer a declarat că, ”acest proiectul marchează începutul viitorului automatizat și conectat al transportului rutier de mărfuri, aducând tehnologia de mâine pe drumurile din prezent, testându-se astfel interacțiunea inteligentă dintre om, mașină și mediul înconjurător.”
Proiectul vizează oportunitatea de a face procesele logistice – de la rampa de încărcare la client – mai sigure, eficiente și prietenoase cu mediul.
În plus, șoferii de camion pot deveni specialiști moderni în logistică camioanelor digitale.
Parteneriate strategice cu lideri ai inovării
Testul efectiv al camioanelor conectate în convoi a început pe 25 iunie 2018 și se desfășoară pe distanța a 145 kilometri, atât cât măsoară ruta dintre cele 2 terminale din Munchen și Nurnberg.
Până la începutul lunii august, camioanele vor circula conectate în pluton fără încărcătură.
VEZI ȘI: Parlamentului European a respins textul privind Pachetul de Mobilitate I
După această dată, camioanele vor efectua 3 transporturi zilnice, încărcate parțial cu diferite mărfuri, precum componente auto, băuturi și hârtie.
Prin utilizarea acestei tehnologii, DB Schenker își extinde modelul de business digital.
Digitalizare și tehnologie
În cadrul acestor teste practice, tehnologia conectării în pluton în scopul utilizării în sectorul logistic va fi și mai mult optimizată, spre exemplu în scopul creșterii siguranței, a scăderii consumul de carburant ori a utilizării mai bune a spațiilor pe autostradă.
De asemenea, partenerii din proiect speră să obțină mai multe informații din zona socială de acceptare a stilului de condus conectat, precum și din perspectiva politicilor de transport.
Oamenii vor rămâne principala prioritate
Încă de la începutul acestui proiect pilot, luna mai 2017, și până la predarea oficială a vehiculelor de test de către MAN în luna februarie a acestui an, șoferii de camion au fost instruiți intensiv pentru rolul lor din cadrul proiectului.
Efectele psihosociale și neuropsigologice a noii tehnologii asupra șoferilor de camion vor fi examinate de Hochschule Fresenius prin intermediul unui studiu detaliat.
Funcționarea camioanelor conectate în pluton
Termenul “pluton” se referă la un sistem de minim două vehicule, care circulă unul în spatele celuilalt asistate fiind de diferite sisteme de control.
Toate vehiculele din pluton sunt ”legate” între ele prin intermediul unei ”bare de tractare” electronice care utilizează comuncarea vehicul-la-vehicul. Camionul din față, stabilește viteza și direcția, iar celelalte îl urmăresc.