Primele autobuze Mercedes-Benz eCitaro G fuel cell au fost livrate

Primele trei autobuze Mercedes-Benz eCitaro G fuel cell produse în serie au fost livrate operatorului german Rhein-Neckar-Verkehr GmbH (rnv).
Primul autobuz electric articulat Mercedes‑Benz eCitaro cu celulă de combustie pe post de prelungitor de autonomie poate călători până la 400 km cu un plin de baterie și hidrogen. El va fi folosit în traficul urban din orașele Mannheim și Heidelberg.
În afară de aceste 3 eCitaro G fuel cell, alte 45 de autobuze articulate de același fel vor fi livrate până la mijlocul anului 2025. 40 din cele 48 de unități vor fi folosite pentru servicii regulate în Mannheim și Heidelberg, iar celelalte 8 în Ludwigshafen am Rhein. În plus, rnv are o opțiune pentru alte 27 de unități eCitaro G fuel cell, care pot fi livrate până în 2027.
rnv și-a propus să convertească întreaga flotă din regiunea metropolitană Mannheim-Ludwigshafen-Heidelberg la propulsii cu emisii locale zero până în 2032. Din 2018, compania de transport a primit și integrat în serviciile regulate 36 de autobuze electrice solo eCitaro.
VEZI ȘI: Mercedes-Benz a produs 1.000 de autobuze electrice eCitaro
Înainte ca primele autobuze Mercedes-Benz eCitaro G fuel cell să fie folosite în servicii regulate, ele vor fi supuse unor operațiuni de test, până la începutul lui 2024. Pe lângă instruirea șoferilor, rnv va folosi această perioadă pentru a testa realimentarea și a face estimări de autonomie. Acestea vor fi folosite pentru a modela optim rutele adecvate din Mannheim, Heidelberg și Ludwigshafen.
Autobuzele articulate cu trei uși duble au câte patru pachete de baterii NMC3, cu o capacitate totală de 392 kWh. Autonomia este suplimentată de celula de combustie de 60 kW, alimentată de 6 rezervoare de hidrogen, fiecare cu o capacitate de câte 5 kg.
Axele din mijloc și din spate sunt motrice, fiind echipate cu motoare electrice de câte 250 kW. rns dispune de 30 de stații de încărcare cu electricitate de 150 kW, iar recent au fost instalate două stații de alimentare cu hidrogen.