
Scania va livra primele camioane cu pile de combustie, cu o greutate totală cuprinsă între 40 și 70 de tone, în Elveția în 2024 și 2025.
În timp ce camioanele electrice cu baterii reprezintă principala tehnologie Scania pentru a impulsiona trecerea la un sistem de transport durabil, producătorul suedez explorează, de asemenea, și potențialul soluțiilor pe bază de hidrogen și pile de combustie.
În prezent, Scania dezvoltă primele camioane cu pile de combustie pentru a fi livrate în Elveția în 2024 și 2025. Scania a dezvoltat anterior camioane cu pile de combustie în cadrul unor proiecte de cercetare și colaborări. Cu toate acestea, camioanele pentru companiile elvețiene sunt primele camioane cu pile de combustie pe care producătorul suedez le vinde în mod comercial.
Primele camioane cu pile de combustie Scania vor avea o greutate operațională totală cuprinsă între 40 și 70 de tone, și vor ajunge la companii cu operațiuni variate: Emmi AG este o companie de produse lactate, Genossenschaft Migros Zürich operează în domeniul comerțului cu amănuntul, Gysin Tiefbau AG este o companie de construcții care transportă utilaje grele în regiunea Basel, iar TRAVECO Transporte AG este o companie națională de logistică.
VEZI ȘI: Camioanele electrice cu baterii au cele mai mici emisii pe întregul ciclu de viață
Pentru Genossenschaft Migros Zürich, promisiunea față de mediu și față de clienții săi de a reduce în mod activ emisiile de CO2 îi determină să se concentreze asupra tehnologiilor alternative. “Datorită colaborării noastre de lungă durată cu Scania, suntem convinși că am ales partenerul potrivit și în domeniul hidrogenului”, spune Marco Grob, șeful departamentului de transport logistic.
Un alt partener pe termen lung este Gysin Tiefbau AG. “Camioanele Scania pe care le avem deja ne îndeplinesc așteptările, dar ne-ar plăcea foarte mult să nu mai folosim combustibili fosili. Pentru noi, un camion cu pile de combustie este o opțiune excelentă, iar faptul de a contribui la dezvoltarea în continuare în acest domeniu este un lucru de care vom beneficia cu toții”, spune Alex Gysin, director general.
Pe baza modelului său de sustenabilitate și a traiectoriei de reducere netZERO 2050, Emmi AG se bazează pe energii regenerabile pentru achiziționarea vehiculelor sale. “Cu Scania, avem alături de noi un partener puternic, care conduce împreună cu noi spre viitor și ne sprijină în atingerea obiectivelor noastre ambițioase de sustenabilitate prin intermediul acestui proiect pilot. În acest fel, ne aducem împreună contribuția pentru ziua de mâine”, spune Stefan Leyers, managerul flotei.
TRAVECO Transporte AG a văzut cum compania sa soră Agrola investește de ceva timp în stații de alimentare cu hidrogen. “Din acest motiv, este evident pentru noi să investim în tehnologia hidrogenului. În plus, este un purtător de energie în care vedem un potențial pentru viitor. Cu Scania, avem un partener de încredere și de lungă durată care ne sprijină și ne însoțește în obiectivul de decarbonizare”, a declarat Otti Häfliger, director general.
Accelerarea schimbării
În timp ce Scania își extinde oferta de camioane electrice pentru a se adresa unui număr și mai mare de segmente și aplicații, compania este foarte interesată să afle mai multe despre rolul pe care l-ar putea juca hidrogenul verde.
“Pentru a accelera tranziția către transporturi fără emisii, trebuie să fim deschiși la minte și să luăm în considerare faptul că unele tipuri de transporturi sunt greu de redus în alte moduri”, spune Tony Sandberg, șeful Scania Pilot Partner.
Camioanele electrice cu baterii rămân prioritatea Scania, deoarece acestea oferă, în general, cea mai bună soluție pentru clienții și sunt prima tehnologie cu emisii zero la eșapament care va ajunge pe piață la scară largă. Însă, pentru a accelera această schimbare, este nevoie de toate sursele de energie regenerabilă. Hidrogenul este un purtător de energie promițător, o modalitate bună de stocare a energiei regenerabile pe cicluri lungi, și va juca un rol important în decarbonizarea sistemului energetic dacă este produs din energie regenerabilă.