Mercedes-Benz Trucks va livra primele 50 de camioane electrice eActros 600 produse în serie clienților din Germania.
După statul producției de serie în luna noiembrie la uzina din Wörth, primele camioane electrice eActros 600 au ajuns la proprietarii lor din Germania.
Printre primii clienți care au primit deja camionul eActros 600 în acest an se numără August Gschwander Transport GmbH, Blue Känguru GmbH, Brummer Logistik GmbH, Contargo GmbH & Co. KG, CONTRAIL-Transport GmbH & Co. KG, DENKINGER Internationale Spedition GmbH, Ralf Reyser Transporte & Logistik, SCHADE Logistic GmbH și Wessels Holding GmbH & Co. KG.
Majoritatea camioanelor produse în primele luni după începerea producției de serie vor fi trimise inițial sucursalelor și dealerilor ca vehicule demonstrative – așa cum se întâmplă de obicei la lansarea noilor modele.
Faptul că predăm acum primele camioane de serie clienților noștri reprezintă o etapă foarte specială pentru noi și pentru clienții noștri în transformarea către un transport de marfă durabil, Stina Fagerman, director de marketing, vânzări și servicii Mercedes-Benz Trucks.
Decisivă pentru livrarea vehiculelor în acest an este finanțarea din partea Ministerului Federal German pentru Afaceri Digitale și Transporturi pentru clienții din Germania.
Cumpărate cu ajutoare de stat
Pentru achiziția modelului eActros 600, livrat în prezent, clienții au beneficiat de politica BMDV privind promovarea vehiculelor comerciale ușoare și grele cu sisteme de propulsie alternative, ecologice și infrastructura de alimentare și încărcare asociată (KsNI).
Politica de finanțare este coordonată de Organizația națională pentru tehnologia hidrogenului și a pilelor de combustie (NOW GmbH), iar cererile sunt aprobate de Oficiul federal pentru logistică și mobilitate (BALM).
Atuurile lui eActros 600
Cu o baterie de peste 600 kWh și o axă electrică nou dezvoltată de Mercedes-Benz, modelul eActros 600 oferă o autonomie de 500 de kilometri fără încărcare intermediară. Această performanță este realizată în condiții practice realiste, având o greutate brută de 40 de tone, iar autonomia poate crește semnificativ în funcție de stilul de conducere și de caracteristicile traseului.
Cu autonomia sa de 500 km ca un camion de 40 de tone fără încărcare intermediară, eActros 600 este un adevărat Gamechanger pentru electrificarea transportului pe distanțe lungi, mai spune Fagerman.
Însă, eActros 600 poate parcurge peste 1.000 de kilometri pe zi, cu o încărcare intermediară efectuată în timpul pauzelor de condus ale șoferului, conform reglementărilor legale. Această autonomie este realizabilă chiar și fără utilizarea tehnologiei de încărcare cu megawatt (MCS).
În prezent, modelul suportă încărcarea rapidă CCS de până la 400 kW, iar în viitor va fi compatibil și cu încărcarea cu un megawatt, sporind și mai mult eficiența și versatilitatea sa pentru transporturile pe distanțe lungi.
VEZI ȘI: Big Boy 1200, primul motorhome BRABUS, este o bestie!
Bateriile modelului eActros 600, bazate pe tehnologia celulelor litiu-fier-fosfat (LFP), se remarcă prin durată lungă de viață și performanțe constante. Proiectat de inginerii Mercedes-Benz Trucks pentru a respecta aceleași standarde de durabilitate ca un vehicul destinat transporturilor grele pe distanțe lungi, eActros 600 promite o utilizare intensă și de lungă durată.
Modelul este conceput să parcurgă până la 1,2 milioane de kilometri în decursul a zece ani de funcționare, menținând o stare de sănătate a bateriei de peste 80% la finalul acestei perioade. Această fiabilitate îl face o soluție sustenabilă și eficientă pentru transporturile comerciale pe distanțe lungi.