Bosch a tras primele concluzii în cadrul proiectului 5G NetMobil

Bosch a anunțat primele concluzii la care a ajuns în cadrul proiectului 5G NetMobil, care testează diferite soluții de condus autonom.
Bosch derulează un proiect de cercetare privind condusul autonom, iar noile rețele 5G au rezolvat o parte din problemele apărute în ceea ce privește transferul de date.
Cercetătorii din cadrul proiectului 5G NetMobil, derulat de Bosch, au făcut primul bilanț după o perioadă de 3 ani în care au testat diferite soluții pentru condusul autonom.
Proiectul 5G NetMobil are ca scop implementarea soluțiilor care să ducă la o transformare a traficului rutier și caută soluțiile optime pentru ca rularea autonomă să se desfășoare fără sincope. Acesta a beneficiat și de fonduri guvernamentale în valoare de 9.5 milioane de euro, punctele cele mai importante fiind siguranța, rețeaua și protocoalele de comunicare.
Toate acestea vor forma de acum o bază pentru standardizarea și dezvoltarea unor modele pentru implementarea condusului autonom.
Partenerii din cadrul proiectului 5G NetMobil au dezvoltat un sistem de asistență pentru traversarea intersecțiilor care recunoaște automat pietonii și bicicliștii și trimite un semnal de avertizare, în câteva milisecunde, spre vehiculul aflat în mers. Se evită astfel accidente, în special în momentul virării la dreapta, o problemă majoră acum în trafciul normal cu care se confruntă camioanele.
Au fost efectuate și numeroase teste de rulare în pluton fiind testate consumul, emisiile de noxe, dar și timpii de intervenție în momentul în care, de exemplu, frânează brusc vehiculul din față. Astfel, prin intermediul unui sistem de comunicare Vehicle2Vehicle se sincronizează automat reacțiile tuturor vehiculelor din pluton.
VEZI ȘI: MAN TGE intră în flota Inspectoratul General pentru Transport Rutier din Polonia
Studiile au arătat că rularea în pluton are ca rezultat reducerea emisiilor de noxe, scăderea consumului de combustibil și o mai mare siguranță în trafic. Au fost efectuate teste și pentru rularea în pluton în paralel, situație întâlnită în agricultură, pe câmp. Scopul testelor au fost să descopere care sunt provocările pentru vehiculele autonome cu care se pot confrunta în traficul real.
Printre întrebările la care s-a căutat un răspuns au fost, de exemplu, ce se poate întâmpla dacă se pierde conexiunea de date, dacă traficul de date scade, sau dacă se trece dintr-o rețea într-alta a unui furnizor de telefonie mobilă?
Experții au dezvoltat un sistem care testează în avans calitatea rețelei și care oferă înformații în timp real tuturor vehiculelor din pluton de exemplu. Astfel, vehiculul anticipează posibile situații încă de dinainte să piardă semnalul și poate reacționa în consecință. Sistemul stochează informația și astfel vehiculul poate reacționa în funcție de datele colectate în avans din trafic.
Pentru o siguranță mai mare în oraș, de exemplu, acolo unde pot apărea pietoni sau bicicliști oricând, sistemul se conectează la două sau mai multe rețele existente pentru a avea întotdeauna o conexiune activă care să-i permită să adune informații în timp real despre situațiile neprevăzute din trafic.
Transferul de date pentru videostreaming sau actualizarea hărților de navigație se face automat în avans și pot fi folosite și atunci când nu există semnal deloc sau este foarte slab.
În cadrul testelor s-au stabilit protocoalele necesare pentru comunicarea între vehicule, dar și între vehicule și mediul înconjurător cu ajutorul sistemelor de comunicații mobile sau WLAN. Vehiculul știe să aleagă întotdeauna conexiunea cea mai sigură și mai stabilă pentru a nu pierde niciodată transferul de date.
Toate informațiile acumulate în timpul acestor cercetări vor fi implementate la nivel internațional pentru stabilirea unor standarde în ceea ce privește condusul autonom, standarde la care vor avea acces toți jucătorii din industrie.
Proiectul 5G NetMobil va continua, beneficiind în continuare de susținere guvernamentală, și va testa soluțiile prin care obiectele din afara vehiculelor precum, semafoare, vor puteam comunica cel mai eficient cu vehiculele autonome.