Primele informații despre camionul electric hibrid Scania

Primele informații despre camionul electric hibrid Scania

La IAA 2018, Scania va prezenta în premieră mondială camionul electric hibrid dedicat distribuției urbane, bazat pe noua generație de camioane.

Scania își continuă drumul pe calea electromobilității, oferind soluții care au capacitățile necesare de a sprijini clienții săi din segmentul de distribuție urbană într-un mod durabil.

Astfel, în cadrul celei mai mari expoziții europene de vehicule comerciale, desfășurată la Hanovra, suedezii vor prezenta camionul electric hibrid, probabil, cea mai importantă noutate din cadrul expoziției germane.

Camionul electric hibrid Scania (Scania Hybrid) va fi lansat inițial în versiune HEV (Hybrid Electric Vehicle), urmând ca in 2019 acesta să aibă și o versiune PHEV (Plug-In Hybrid Electric Vehicle), adică să fie echipat cu set de baterii ce pot fi încărcate la priză.

În acest fel, companiile vor primi o soluție tehnică fiabilă cu emisii zero, care nu compromite economia totală de operare, spune Scania.

Camionul se încadrează în sistemul modular Scania, fiind disponibil într-o serie de configurații de cabine și axe, atât pentru capete tractor, cât și camioane rigide.

Cu o greutate maximă autorizată de până la 26 de tone și trei versiuni de putere ale motorului termic, camionul electric hibrid Scania se anunță a fi foarte versatil.

Prima versiune HEV a fost bazată pe fosta generație de camioane Scania, cunoscută sub numele de PGR.

Desigur, primele tipuri de camioane care îți vin în minte sunt cele pentru distribuție urbană, însă configurațiile nu se opresc aici.

Spre exemplu, camionul mai poate fi utilizat în construcții, municipalitate și colectarea deșeurilor, deoarece acesta este disponibil cu seriile L, P și G de noi cabine.

VEZI ȘI: Sistemul RO-ALERT pentru avertizarea și alarmarea populație în situații de urgență

Camioanele vor putea să-și îndeplini sarcinile în zone sensibile și aglomerate, atât ziua, cât și noaptea, deoarece acestea pot opera cu emisii zero și niveluri de zgomot cu mult sub 72 dB (A) care au devenit standard de facto, în baza regulamentului olandez PIEK.

Propulsie și baterie
Camionul electric hibrid este propulsat de motorul diesel cu cinci cilindri în linie Scania DC09 – certificat pentru utilizarea motorinei HVO, disponibil în 3 versiuni de putere (280 CP, 320 CP și 360 CP), care funcționează în paralel cu un motor electric de 130 kW (177 CP) și 1.050 Nm.

Acest model de camion poate fi utilizat în modul complet electric fără niciun suport din partea motorului diesel, grație sistemelor electrice auxiliare pentru direcție și alimentarea cu aer.

Primele informații despre camionul electric hibrid Scania

Fereastra de energie a bateriei reîncărcabile Li-Ion este de 7.4 kWh, pentru a se asigura o durată lungă de viață a acesteia.

Atunci când șoferul frânează sau ridică piciorul de pe accelerație, acesta evită retrogradările de trepte de viteză pentru a maximiza regenerarea energiei.

Camionul electric hibrid Scania este echipat cu retarder electric cu cinci poziții, ce poate fi acționat prin intermediul pârghiei tipice Scania montate pe coloana de direcție.

Între pozițiile 1 și 3, camionul frânează utilizând doar motorul electric, în poziția 4, camionul aplică forța maximă de frânare cu motorul electric în combinație cu frâna pe evacuare a motorului cu ardere internă, iar în poziția 5, camionul retrogradează o treaptă de viteză pentru a crește forța frânei de motor.

Alte noutăți prezente pe camionul electric hibrid Scania
Scania a inclus o nouă opțiune de creștere a puterii la acest camion. Spre exemplu, dacă șoferul va face un “kick-down”, motorul electric va oferi un plus de putere de 50 kW sau aproximativ 250 Nm, cu condiția ca bateria să fie suficient de încărcată.

Dacă șoferul alege modul Perfomance, în timpul accelerației se adaugă întotdeauna un plus de putere de 20 kW sau 150 Nm, chiar dacă nu este activată funcția “kick-down”.

De fapt, camionul electric hibrid Scania va crește în mod automat cuplul disponibil pentru a evita necesitatea unor schimbări de trepte de viteză, lucru care permite o reducere a consumului de carburant.

În general, hibridul va folosi strategii diferite de schimbare a treptelor de viteză în comparație cu vehiculele Scania convenționale.

Treapta de viteză tipică de pornire este de 5 sau 6, datorită cuplului masiv care este disponibil aproape instant de la motorul electric.

Care este valoarea adusă clientului de un camion hibrid?
Majoritatea soluțiilor noi pentru camioanele care operează în zonele urbane migrează treptat către electrificare completă în următorul deceniu, atunci când tehnologia bateriilor și infrastructura necesară vor fi bine dezvoltate.

Însă, până atunci, industria de transport se află într-o perioadă de tranziție, în care soluțiile hibride și combustibilii alternativi – ori o combinație dintre cele două, vor oferi cele mai bune variante la costuri rezonabile clienților.

Spre exemplu, camioanele hibride pot fi operate zi de zi în mediul urban tot mai restrictiv, oferind aceeași disponibilitate și predictibilitate privind întreținerea precum camioanele convenționale.

Primele informații despre camionul electric hibrid Scania

Camionul electric hibrid Scania, în ambele versiuni (PHEV și HEV), este este compatibil cu noul serviciu Scania Zone, disponibil prin Scania Fleet Management, care facilitează respectarea fără probleme a reglementărilor privind emisiile și viteza în anumite zone.

Versiunea HEV pot fi comandată începând din noiembrie 2018, în timp ce versiunea PHEV va fi disponibilă începând cu 2019.

Follow #infotrucker

2 comentarii

  1. Mr. Silviu

    17/09/2018 at 10:27 AM

    Sa inteleg ca s-a renuntat la modelele alimentate precum locomotivele, cu cabluri intinse pe sus. Ori alea urmeaza sa fie de cursa lunga 🤔

    • InfoTrucker

      17/09/2018 at 10:55 AM

      Salut! Raman ambele solutii. Solutia cu pantograf este la stadiul de pilot, folosita in anumite proiecte comune cu diferiti parteneri. Solutia HEV/PHEV este accesibila clientilor.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.