ȘtiriUtilitare ușoare

Primele informații și imagini cu noul MAN TGE

MAN și-a extins portofoliul de modele oferite prin introducerea în gamă a lui MAN TGE, o comercială ușoară bazată pe platforma noului VW Crafter, ce se adresează segmentului de transport ușor și logistică.

Odată cu lansarea lui MAN TGE, marca bavareză devine al treilea producător de camioane european ce va avea în ofertă vehicule comeriale ușoare, intrând astfel într-o competiție directă cu mărcile de tradiție de pe acest segment, Mercedes-Benz și Iveco.

Dacă în trecut MAN oferta de vehicule comerciale începea de la 7.5 tone în sus, din 2017, bavarezii vor putea oferta vehicule comerciale cu greutate totală autorizată începând de la 3 tone, oferind astfel clienților o soluție personalizată pentru afacerea lor.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Deși pare o incursiune pe un terioriu nou, MAN nu este străin de segmentul vehiculelor comerciale ușoare, la mijlocul anii ’70, munchenezii comercializând o camionetă bazată pe modelul Volkswagen LT, ce avea sarcina maximă cuprinsă între 2.6 și 5.6 tone.

Cu o gamă disponibilă între 3.0 și 44 tone, MAN evoluează într-un furnizor de servicii complete atunci când este vorba de a avea soluția potrivită pentru orice tip de transport. Lansarea noul MAN TGE transfera toate serviciile MAN orientate spre client de la afacerea de camioane până la transportator de clasă.

Ca și în cazul noului VW Crafter, munca de cooperare dintre clienții, producătorii de suprastructuri și echipa de vânzări și service, a avut ca rezultat crearea unui vehicul care oferă cea mai mare valoare de utilitate de-a lungul perioadei utilizării. În ceea ce privește grupurile țintă, față de Volkswagen care țintește distribuția ușoară, MAN se concentrează în principal pe sectorul de logistică și de construcții, însă cerințele specifice segmentului de meserii liberale și transportul de pasageri sunt, de asemenea, viitoarele domenii de aplicare pentru MAN TGE.

VEZI ȘI: Transportatorii olandezi consideră Italia un risc din cauza migranților

Grație coeficient aerodinamic de 0.33, identic cu al lui VW Crafter și cel mai mic din segment, a celui mai mic consum de combustibil din clasa sa grație noii generații de motoare Volkswagen și a costurilor de reparație și de întreținere scăzute, noul MAN TGE oferă clienților cel mai bun cost total de proprietate (TCO).

Mult spațiu și capacitate de încărcare mare
Noul MAN TGE este disponibil atât în versiune dubă sau combi de marfă, cât și în versiune șasiu cu cabină simplă sau dublă. Versiunea cu cabină dublă pentru echipaj poate fi, de asemenea, comandată într-o gamă variată de configurații. Pentru noul MAN TGE, există două ampatamente, trei înălțimi de acoperiș și trei lungimi. Lungimile pentru verisunea dubă închisă variază de la 5.983 mm la 6.833 mm, și poate ajunge până la 7.388 mm în versiunea cu consolă spate mare. Înălțimile vehiculului sunt estimate la 2.340 mm, 2.575 mm și 2.800 mm. Volum maxim de încărcare al noului MAN TGE corespunzător acestor dimensiuni este de 18.3 metri cubi.

În ceea ce privește echiparea, MAN TGE vine în standard cu iluminare LED a spațiului cargo. Versiunea entry-level a lui MAN TGE începe de la o greutate maximă autorizată de 3 tone ce urcă până la un maxim de 5.5 tone. Adițional se poate suplimenta sarcina maximă cu încă 3.5 tone prin cuplarea unei remorci. Sarcina utilă maximă asigurată de versiunea de 3.5 tone este extraordinară. Într-un scenariu ideal, putându-se transporta până la 1.5 tone de marfă.

Versatilitate și eficiență a sistemului de propulsie
Gama de motorizari disponibile este la fel de vastă. În funcție de greutatea totală permisă, există posibilitatea de a alege între tracțiune pe puntea față, tracțiune pe puntea spate și tracțiune integrală, toate putând fi cuplate fie la o transmisie manuala cu 6 viteze, fie la o transmisie automata cu 8 viteze.

Odată cu lansarea lui MAN TGE și VW Crafter, Volkswagen intorduce o nouă generație de motoare diesel. Aceasta a debutat cu succes acum un an pe VW Transporter, modelul de mijloc al gamei de vechile comerciale a lui Volkswagen.

VEZI ȘI: Noul Scania poate arată așa! Sau mai bine NU!

În plus, noul propulsor a fost special dezvoltat având în vedere cerințelor “dure” din ciclul vieții unui vehicul comercial. Noul MAN TGE combină într-o adevărată virtute cele două caracteristici de bază, economia și robustețea, promițând valori optime economice și ecologice. Noul MAN TGE este echipat cu propulsorul de 1.968 cmc, și care dezvoltă puteri de 75 kW/102 CP, 90 kW/122 CP, 103 kW/140 CP și 130 kW/177 CP.

Confortul și utilitatea la interior
Cabina, locul de muncă tipic pentru un vehicul comercial, a fost transformată într-un spațiu confortabil și util. Aceasta este prevăzută cu numeroase rafturi și locuri de depozitare gândite să sprijine șoferul în sarcinile sale de zi cu zi. Scaunele confortabile, disponibile în patru modele diferite, sunt îmbrăcate cu același tip material ca cele ale camioanelor, acest lucru garantând o rezistență mai mare în timp în cazul utilizărilor zilnice.

Sisteme de asistență pentru o siguranță crescută
MAN TGE vine echipat standard cu EBA, sistemul de asistența la frânarea de urgență, aducându-se astfel o contribuție esențială la siguranța în trafic. Senzorii de distanță a sistemului EBA servesc pentru a verifica distanța critică față de vehiculul din față, ajutând la micșorarea distanței de oprire în cazul unei urgențe. Integrarea funcției pentru oraș în sistemul EBA, permite frânarea automată la viteze mici, reducându-se astfel una dintre cele mai frecvente cauze ale accidentelor, minimizarea costurilor de nefuncționare și de reparații, precum și creșterea valorii reziduale a vehiculului.

Sistemul opțional de asistență la mersul înapoi ajută în situații, cum ar fi ieșirea dintr-un loc de parcare cu spatele. Mai mult decât atât, sistemul de asistență a manevrării unei remorci poate fi activat în funcție de necesități. Servodirecția electromecanic compensează forțele de contravirarea, precum cele care rezultă din vânturi laterale.

Controlul vitezei de croazieră asigură un nivel ridicat de confort la drumuri lungi pe autostradă. Recunoașterea oboselii și frâna anti multicoliziune crește nivelul general de siguranță. Aceasta din urmă poate preveni o coliziune ulterioară cu alte obstacole sau participanți la trafic.

Service excelent
Mai mult decât atât, noul MAN TGE beneficiază de servicii profesionale oferite de MAN. Accentul service-ului se extinde în mod egal la toate vehiculele așa cum se întâmplă în cazul contractelor de întreținere și reparații flexibile. Garanție extinsă, o garanție de mobilitate și un serviciu de service 24h, întregesc domeniul de aplicare al serviciilor de service.

Mai mult decât atât, MAN oferă servicii financiare personalizate, adaptate, care asistă managerul flotei precum și proprietarul la achiziție și pe întreaga perioadă de exploatare a vehiculului. Pentru dezvoltarea profesională continuă a șoferului, o varietate de cursuri pot fi rezervate sub MAN ProfiDrive. Aici, mai multe module sunt folosite pentru a instrui șoferii cu privire la modul în care să se comporte într-o situație de urgență, cum să conducă economic și modul în care în mod asigură marfă în mod corespunzător. Cu aceste servicii, șoferul și proprietarul poate pune împreună un pachet integrat, fără griji, care este rar găsit în segmentul de vehicule comerciale usoare.

Soluții Digital Van
Service-ul non-stop și cunoaștere completă a vehiculului reprezintă doi parametrii care determină succesul unei companii. Cele mai mari profituri pot fi realizate numai în cazul în care o societate știe unde echipamentul lor de lucru se află, în orice moment, și în ce condiție este.

O nouă soluție de management al flotei, unică în segmentul de vehicule comerciale ușoare, va colecta în viitor toate datele relevante și le va face disponibile prin diverse servicii digitale. Aceste servicii cu valoare adăugată care pot fi montate din fabrică sau retrofit, pot furniza informații cu privire la starea de întreținere, precum și disponibilitatea generală a flotei.

Producția efectivă a lui MAN TGE va începe în aprilie 2017 iar comezile pentru cel mai mic MAN de până acum, vor începe în luna martie 2017. Prezentarea oficială a modelului va avea loc la IAA Hanovra 2016 iar lansarea pe piețele din Germania, Austria, Elveția și Olanda va avea loc două luni mai târziu. În alte țări din Europa, printre care și România, vânzarea lui MAN TGE va începe cel mai devreme în toamna lui 2017.

Urmărește #infotrucker pe FacebookInstagramTwitterYouTube

 

Din aceeași categorie...

Back to top button