Primele informații și detalii despre noul MAN Lion’s City 2018

Primele informații și detalii despre noul MAN Lion's City 2018

La începutul lunii martie, infotrucker.ro s-a deplasat la Nürnberg pentru a participa la evenimentul de lansare a noului autobuz urban MAN Lion’s City. 

După ce predecesorul său a rezistat cu succes în producţie timp de 18 ani, noul MAN Lion’s City vine cu o serie de noutăţi importante pentru a duce succesul mai departe.

Proiectanţii săi şi-au propus de la bun început ca toate componentele să fie produse la nivele de calitate mai ridicate şi, de asemenea, să poată respecta viitoarele standarde legale de siguranţă şi eficienţă.

De la prima vedere observăm transformările prin care a trecut, fără însă a deveni de nerecunoscut datorită ferestrelor foarte largi şi a culorii negre împreună cu elemente cromate care predomină mai ales la partea din faţă.

Pe lângă acestea, lămpile cu LED, care, ating 10.000 ore de funcţionare, contribuie şi ele la reducerea generală a costurilor de exploatare.

Şi la partea din spate se recunosc elemente ale recentei linii de design MAN, lansată odată cu noul autocar Lion’s Coach.

Primele informații și detalii despre noul MAN Lion's City 2018

Autobuzul nu numai că are un look proaspăt, dar este şi mai uşor cu 1.1 tone faţă de predecesorul său.

Pentru a obține această reducere de greutate importantă, pereţii laterali ai versiunii de 12 metri au fost confecţionaţi din materiale ce au la bază propilenă armată cu fibre naturale, compartimentul motor a fost redesenat, iar grosimea geamul din spate a fost micșorată.

VEZI ȘI: Noul MAN Lion’s Coach a câștigat Premiul iF Design 2018

Însă, principalul highlight al lui MAN Lion’s City, în reprezintă noul propulsor D1556 LOH de nouă litri, disponibil în mai multe versiuni de putere: 280 CP, 330 CP și 360 CP, care acoperă întreaga gamă tipică de aplicații pentru autobuze urbane.

Noul motor, pe care îl vom prezenta în detaliu într-un articol separat, a fost conceput special pentru noua generație de autobuze urbane MAN.

Faţă de vechiul D20, noul propulsor este în primul rând mai ușor, respectiv are un consum redus de carburant, ceea ce înseamnă economie pentru client.

Modulul MAN EfficientHybrid
Opţional, motorul D15 poate fi comandat împreună cu modulul MAN EfficientHybrid, care reduce semnificativ consumul de carburant și emisiile cu până la 16%. Acesta are la bază un generator electric montat pe arborele motorului, în zona volantei, care convertește energia mecanică în energie electrică, în timpul frânării.

Energia recuperată este trimisă către modulul UltraCap de pe acoperișul autobuzului, mult mai ușor și compact comparativ cu un pachet de baterii de capacitate similară.

Energia stocată în modulul UltraCap asigură alimentarea independentă a tuturor echipamentele autobuzului atunci când acesta este oprit în staţii, lucru ce permite oprirea motorului diesel în timpul staționării. Astfel, se salvează combustibil, se reduce poluarea și zgomotul.

De asemenea, energia stocată în modulul UltraCap de pe acoperiş permite repornirea motorului diesel.

Confort pentru pasageri
O altă noutate majoră a noului MAN Lion’s City, este propria suspensie independentă pentru roţile din faţă, diferită de cea furnizată de către ZF tuturor producătorilor de autobuze europeni.

Mai mult, amortizoarele hidraulice ale noii suspensii au o tehnologie care contribuie foarte mult la confortul celor aflaţi în salonul pasagerilor, precum şi la stabilitatea autobuzului în general, setările putând fi modificate de la o aplicaţie la alta.

Deoarece am pomenit de salonul pasagerilor, mai adăugăm şi că luminile interioare sunt cu LED, iar uşile laterale au devenit mai largi cu 10 cm.

MAN Lions City 2018

Pasagerilor li se pune la dispoziţie o schemă de culori funcţională şi plăcută. Scaunele noului ”leu urban” sunt montate pe câte două şine pe fiecare laterală a autobuzului, la nevoie, interiorul putând fi reconfigurat cu uşurinţă.

Tot datorită noului sistem de prindere, podeaua autobuzului se curăţă simplu.

Spațiul șoferului revizuit și optimizat
În ceea ce privește spațiul șoferului, designerii MAN s-a concentrat asupra ergonomiei, confortului și siguranței acestuia. Șoferul a primit o nouă planşă de bord, conform cu noile standarde ergonomice MAN, iar comenzile au fost aranjate pe trei zone în funcție de frecvența utilizării.

Scaunul șoferului poate fi reglat orizontal pentru a obține o poziție optimă de condus, iar panoul de instrumente se mișcă sincron cu modificarea poziției volanului.

MAN Lions City 2018

Pentru siguranţa sa, şoferului i se poate pune la dispoziţie o cabina închisă. Cu o atenţie deosebită a fost tratată şi evitarea reflexiei în parbriz, care pe timpul serii deranjează şoferul.

Per total, noul MAN Lion’s City se anunță un jucător important pe piața de autobuze urbane de 12 m, respectiv 18 m, noua generație proaspăt lansată fiind testată de mai mulți operatori de transport urban din Germania.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.