Camioane

Primele modele eActros 300 Lowliner intră în operațiuni

Compania de logistică Große-Vehne va opera primele două camioane electrice eActros 300 Lowliner, pentru livrări cu semiremorci Mega.

De aproximativ un an, portofoliul de camioane electrice Mercedes-Benz cuprinde și o variantă cap tractor a modelului eActros 300. Următoarea evoluție a modelului este eActros 300 Lowliner, capabil să tracteze semiremorci Mega, cu înălțime internă de 3 metri, foarte răspândite în logistica automotive.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Primele două variante lowliner ale lui eActros 300 vor fi folosite în premieră de compania de logistică Große-Vehne. Ele vor călători între locația GV Trucknet din Kornwestheim, lângă Stuttgart, și fabricile de camioane Mercedes-Benz din Wörth și Gaggenau.

Mercedes-Benz Trucks plănuiește să electrifice complet livrările către fabrica din Wörth până la finalul lui 2026. În următorul pas, procedura va fi extinsă și către celelalte fabrici germane ale Mercedes-Benz Trucks, din Kassel, Mannheim și Gaggenau. GV Trucknet este unul dintre partenerii logistici în această fază de electrificare.

VEZI ȘI: Test Mercedes-Benz eActros 300 cap tractor

Pe traseul dus, camioanele vor transporta componente de vehicule pentru aprovizionarea producției. La retur, camioanele vor transporta containere goale. Cum distanța este de aproximativ 100 km pe sens, iar eAcros 300 cap tractor are o autonomie de până la 220 km, bateriile nu vor avea nevoie de încărcări intermediare pe rută.

Camioanele vor folosi doar stațiile de încărcare ale GV Trucknet și Mercedes-Benz Trucks, de la plecare și destinație. La depozitul GV Trucknet din Kornwestheim, șoferii au la dispoziție o stație de 160 kW, iar la cea mai mare fabrică a Mercedes-Benz Trucks există un parc de încărcare cu stații de diferite capacități.

De ceva timp, Große-Vehne Spedition utilizează două autotractoare standard eActros 300 pentru logistica Mercedes-Benz Group AG. Vehiculele fac curse între fabrica de motoare din Bad Cannstatt și fabrica din Sindelfingen. GV Trucknet are planuri de a adăuga mai multe camioane electrice în flotă, pe lângă cele patru existente.

”Suntem în discuții cu alți clienți. Există un mare interes pentru mobilitatea electrică și cu hidrogen”, a declarat René Große-Vehne. Compania este interesată și de modelul eActros 600 pentru aplicații pe distanțe lungi sau de modelul GenH2 Truck alimentat cu hidrogen, care va intra în curând în faza de teste cu clienții.

Din aceeași categorie...

Back to top button