Primul autobuz electric articulat MAN începe operațiunile în Koln

Primul autobuz electric articulat MAN începe operațiunile în Koln
MAN Truck & Bus a livrat primul său autobuz electric articulat, care va fi utilizat în operațiuni zilnice de operatorul Kölner Verkehrs-Betriebe. Un al MAN Lion’s City 18 E va circula în curând în Barcelona.

Până în 2030, operatorul Kölner Verkehrs-Betriebe AG (KVB) vrea să-și convertească întreaga flotă de peste 330 de autobuze la electromobilitate. De la începutul lunii aprilie, primul autobuz electric articulat MAN Lion’s City 18 E poate fi văzut zilnic pe străzile din Koln, pe ruta 127.

Primul autobuz electric articulat MAN începe operațiunile în Koln

”Este primul autobuz electric articulat pe care l-am livrat unui client. Este ceva special pentru noi”, a declarat Rudi Kuchta, șeful diviziei de autobuze al MAN Truck & Bus. Lion’s City 18 E va circula în curând în operațiuni și pe străzile din Barcelona. ”Vehiculele din Koln și Barcelona fac parte dintr-un test în mediu real. Lucrând împreună cu operatorii de autobuze, vrem să câștigăm experiență ce ne va ajuta să îmbunătățim continuu autobuzele noastre urbane”, a mai spus Kuchta.

În luna aprilie, MAN va începe producția de serie a modelului Lion’s City 18 E, la fabrica sa din Starachowice (Polonia). Modelul solo Lion’s City 12 E se produce în serie deja din octombrie 2020. Autobuzele electrice sunt asamblate pe aceeași linie ca cele convenționale, deși doar la caroserie există componente diferite în proporție de 30-40%.

Primul model electric articulat de serie va fi livrat la Nuremberg. La începutul anului, compania VAG Verkehrs-Aktiengesellschaft din Nuremberg a comandat 28 de autobuze MAN Lion’s City 18 E și 11 unități Lion’s City 12 E.

VEZI ȘI: MAN TGX cu cabină XXXL (galerie foto)

În prezent mai există o comandă pentru 12 autobuze articulate Lion’s City 18 E, venită din partea operatorului suedez Gamla Uppsala Buss AB (GUB). Livrarea acestor autobuze este programată pentru luna mai 2022.

MAN Lion’s City 18 E este echipat cu două motoare electrice, montate central pe axele 2 și 3. Axele motoare sunt sincronizate electronic pentru manevrabilitate și stabilitate superioare. De asemenea, recuperarea energiei în momentele de decelerare este mai puternică.

Motoarele produc între 320 kW și 480 kW, energia venind de la un set de baterii litiu-ion modulare de 640 kWh. Autonomia declarată este de 200 de kilometri, care în condiții favorabile poate ajunge până la 270 km, și asta pe toată durata de viață a bateriei.

Follow #infotrucker