Primul autobuz electric MAN a fost produs în urmă cu 50 de ani

Primul autobuz electric MAN a fost produs în urmă cu 50 de ani
Viitorul va fi clar unul electric, iar asta o știe și producătorul bavarez MAN, care a produs primul său autobuz electric în urmă cu 50 de ani.

În prezent este imposibil să te gândești la o mobilitate sustenabilă fără să iei în calcul mobilitatea electrică. Fără vehicule electrice, conceptul de a avea energie sustenabilă este aproape de neimaginat.

Primul autobuz electric MAN a fost produs în urmă cu 50 de ani

Și totuși, tehnologia inovatoare pe care se bazează acum toată lumea pentru un viitor mai curat nu este una nouă, cel puțin nu pentru MAN. Și asta pentru că primul autobuz electric MAN a fost prezentat încă din 1970.

50 de ani mai târziu, MAN a prezentat MAN Lion’s City E, un model complet electric ce înglobează tehnologia de ultimă oră. Toate acestea demonstrează însă precuparea MAN încă de acum cinci decenii pentru un viitor sustenabil și electric.

Primul model electric produs în serie mare va fi livrat clienților în ultimul trimestru din 2020 și este produs în întregime în cadrul grupului, atât în ceea ce privește motorul electric, cât și a bateriilor.

Cum a început totul: primul autobuz electric de la MAN
Pe 13 februarie 1970, în colaborare cu companiile RWE, Bosch și Varta, MAN a prezentat, în fața presei germane, primul autobuz complet electric, după o perioadă de dezvoltare de peste doi ani.

Modelul 750 HO-M10 E a fost prezentat pe noul circuit de teste al uzinei din München cu ideea de a avea un impact pozitiv asupra industriei și pentru a reduce poluarea aerului și poluarea fonică din orașe.

Primul autobuz electric MAN a fost produs în urmă cu 50 de ani

În ianuarie 1971, la 11 luni după prezentare și o serie de teste, MAN a oferit un prototip electric companiei de transport local din Koblenz pentru a fi folosit în operațiunile de zi cu zi. Autobuzul electric a circulat pe traseul 7 și era capabil să transporte 99 de călători.

VEZI ȘI: Versiuni de echipare Trail și Active pentru modelele din gama Ford Transit

Autonomia sa era de 50 de kilometri. Bateriile erau montate într-o mică remorcă arașată de autobuz și garantau un timp de rulare de două – trei ore. În zona de încărcare era pregătită o altă remorcă ce se atașa rapid de autobuz și acesta își continua traseul. Astfel, până în luna iunie 1971 autobuzul a parcurs peste 6.000 de kilometri fără să fie înregistrată nicio problemă serioasă de funcționare.

Primul autobuz electric MAN a fost produs în urmă cu 50 de ani

Autobuzul produs de MAN nu a fost utilizat doar în orașul Koblenz. În 1972, pe perioada Jocurilor Olimpice de la München, sportivii erau transportați între Parcul Olimpic și Satul Olimpic cu două autobuze electrice și alte opt care foloseau gaz natural. Aceste autobuze rulau peste 20 de ore în fiecare zi transportând sportivii din întreaga lume în condiții de siguranță și fără să polueze mediul înconjurător.

Doi ani mai târziu, pe 15 octombrie 1974, MAN a furnizat un nou model electric orașului Mönchengladbach. A doua generație a autobuzului electric SL-E a fost folosit aici până în 1979. Cu noile baterii, autonomia a crescut la aproximativ 80 de kilometri, iar acestea se schimbau acum complet automat.

Primul autobuz electric MAN a fost produs în urmă cu 50 de ani

Orașele Düsseldorf și Frankfurt am Main au profitat și ele de avantajele unui transport urban electric folosind cu succes vehiculele MAN în rețeaua de transport public. Și aici folosirea vehiculelor cu emisii de noxe și plouare fonică zero a fost un succes.

Un pionier în producția de autobuze ecologice
Deja de ani buni, MAN nu a avut o contribuție importantă doar în menținerea unui grad scăzut de poluare a aerului și poluare fonică în orașe. MAN Truck & Bus a pus întotdeauna un accent pe dezvoltarea unor motoare diesel și hibrid eficiente, atât din punctul de vedere al consumului, cât și al normelor de poluare.

În plus, MAN Truck & Bus și-a consolidtat de-a lungul timpului poziția de lider de piață în Europa în ceea ce privește autobuzelede oraș propulsate cu gaz.

Primul autobuz de oraș MAN pe gaz a fost lansat în urmă cu peste 75 de ani. Acesta a fost folosit în orașul Nüremberg. Rezervoarele erau amplasate pe acoperișul autobuzului și pentru operarea acestuia mai era nevoie și de un trailer. MAN s-a folosit de experiența avută cu dezvoltarea autocarelor, atunci când a conceput acest vehicul pe gaz.

MAN Truck & Bus a lansat un motor complet nou, pe gaz, la IAA 2018 cu indicativul MAN E1856 LOH. Acesta a impresionat prin eficiența economică, emisii scăzute și fiabilitate crescută. Pentru o eficiență și mai mare acest motor poate fi combinat cu sistemul MAN EfficientHybrid.

Primul autobuz electric MAN a fost produs în urmă cu 50 de ani

MAN a început să facă cercetări pentru a dezvolta tehnologia hibrid încă din anii 1970 pentru a produce motoare cu emisii scăzute de noxe. Astfel, beneficiind de o experiență vastă în acest domeniu, seria de autobuze hibrid MAN a iești de pe linia de producție încă din 2011. De atunci MAN a vândut peste 800 de unități din generația veche MAN Lion’s City Hybrid (A37).

În prezent, majoritatea orașelor și-au propus să dezvolte o mobilitate urbănă cu emisii reduse de noxe, iar vehiculele MAN se potrivesc perfect cu această strategie. Soluția MAN EfficientHybrid este o poveste de succes care se reflectă în vânzări, aproape toate autobuzele vândute în prezent sunt comandate cu această tehnologie.

Ambele motoare, D15 diesel și noul E18 pe gaz, disponibile pe gama actuală MAN Lion’s City pot fi combinate cu sistemul MAN EfficientHybrid, ceea ce ajută considerabil la reducerea consumului de combustibil și a emisiilor de noxe. Datorită aceste tehnologii, vehiculul este echipat cu sistem stop & start, MAN Truck & Bus fiind singura companie care dispune de această opțiune combunată cu sistemul MAN EfficientHybrid.

Follow #infotrucker