Primul camion autonom MAN circulă pe autostradă, în Germania

MAN a devenit primul producător de vehicule comerciale care a trimis un camion autonom pe o autostradă din Germania.
Producătorul bavarez lucrează intens la dezvoltarea camioanelor care pot circula autonom în centrele logistice sau între centrele logistice, pe autostradă. Recent, MAN a devenit primul producător de vehicule comerciale care a primit aprobarea de a testa un camion autonom pe autostrăzile A8, A9, A92, A96 și A99 din sudul Germaniei.
Camionul este testat de câteva zile pe autostrada A9. Ieri, la bordul camionului au stat, pentru aproximativ 10 km, între intersecțiile Allershausen și Fürholzen, ministrul federal al Transporturilor, Volker Wissing, și Alexander Vlaskamp, CEO al MAN.
Utilizarea camioanelor autonome în transportul hub-to-hub, între două depozite, este extrem de avatajoasă. Teoretic, camioanele autonome pot funcționa non-stop, fără nevoia de pauze a șoferilor, extrem de eficient din punct de vedere al consumului, dar și foarte sigur.
VEZI ȘI: MAN își extinde portofoliul de camioane electrice cu șasiuri 4×2 și 6×2
Integrarea lor în procese logistice sincronizate ar putea avea ca efect în viitor reducerea costurilor de operare cu 10-15%. În plus, ar putea atenua deficitul de șoferi de camion, apreciat la 100.000 de angajați doar în Germania.
”Azi facem un alt mare pas spre vehiculele comerciale autonome, al doilea domeniu major al viitorului, pe lângă trecerea la propulsiile fără CO2. În acest an vom porni testele inițiale cu prototipuri pe autostradă. Alte proiecte hub-to-hub vor urma în 2025, dar în aplicații tipice pentru clienți. Producția de serie a camioanelor autonome va începe spre finalul decadei”, a declarat cu această ocazie Alexander Vlaskamp, președinte al Comitetului Executiv al MAN Truck & Bus SE.