GreenZoneTop News

Metrans testează un camion cu hidrogen în Slovacia

Acest camion cu hidrogen testat de Metrans este construit pe platforma lui Ford F-Max cu ajutorul producătorului turc Ford Trucks.

Compania intermodală Metrans, controlată de HHLA, testează un camion alimentat cu hidrogen pentru transportul containerelor. Proiectul este derulat în colaborare cu compania tehnologică Mobility & Innovation Production (MIP), marcând un pas important către soluții sustenabile în transportul intermodal.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Camionul cu hidrogen va fi utilizat inițial pentru transportul containerelor în Slovacia, într-o fază de testare aprofundată desfășurată în condiții reale de exploatare.

Metrans își propune să extindă flota de vehicule cu emisii zero, având ca obiectiv oferirea unui transport de containere complet neutru din punct de vedere climatic, răspunzând astfel cerințelor crescânde ale clienților pentru soluții sustenabile.

Suntem încântați să avem ocazia de a testa noul camion cu hidrogen al MIP în transportul de containere. Prin inovații precum aceasta, putem oferi clienților noștri transporturi ecologice nu numai pe calea ferată, ci și pe șosea. Facem astfel încă un pas important către decarbonizarea lanțurilor logistice europene, Peter Kiss, CEO al grupului Metrans.

În timpul fazei de testare, camionul va fi realimentat exclusiv cu hidrogen produs din surse regenerabile de energie, asigurând astfel un impact zero asupra mediului.

Bazat pe platforma lui Ford F-Max

Primul camion cu hidrogen din Slovacia este construit pe platforma lui Ford F-Max cu sprijinul Ford Trucks. Este unul dintre cele mai avansate vehicule pe bază de hidrogen, echipat cu tehnologii de ultimă oră care nu sunt încă prezente în vehiculele disponibile pe piață.

Metrans testează primul camion cu hidrogen din Slovacia

Pila de combustie REFIRE integrată, cu o capacitate de 117 kW, furnizează camionului energia necesară. Acesta este primul camion din Europa care integrează motorul Dana Sumo într-un vehicul de mare tonaj.

VEZI ȘI: Camioane cu hidrogen: Care tehnologie este mai potrivită?

Echipat cu un rezervor de hidrogen de 48 de kilograme, acesta poate parcurge cel puțin 600 de kilometri fără a fi nevoit să își schimbe obiceiurile de operare, cum ar fi procesul de realimentare.

În comparație cu autocamioanele electrice cu baterii, camioanele cu pile de combustie pe bază de hidrogen oferă o autonomie extinsă, care este utilă și pentru transportul pe distanțe lungi. Greutatea maximă admisă este de 45 de tone, pe baza standardului european.

Soluții durabile de transport containere

Metrans utilizează camioane electrice pentru transportul de containere de doi ani. Pe lângă locomotivele electrice și hibride și macaralele electrice pentru containere, camioanele electrice fac parte din flota Metrans din 2022.

Metrans testează primul camion cu hidrogen din Slovacia

Obiectivul companiei este de a oferi soluții de transport durabile dintr-o singură sursă, combinând transportul feroviar și rutier ecologic pentru a crea o valoare adăugată semnificativă.

Metrans face parte, de asemenea, din Clean Port & Logistics Cluster, o inițiativă în cadrul căreia HHLA și partenerii săi explorează utilizarea echipamentelor cu hidrogen în logistica portuară.

Din aceeași categorie...

Back to top button