Primul camion de curse 100% electric din lume marchează o etapă importantă în transformarea sustenabilă a Goodyear FIA ETRC.
La sfârșitul lunii iunie 2022, Consiliul Mondial al Automobilismului Sportiv al FIA a ratificat regulamentul tehnic pentru Goodyear FIA ETRC 2023, care permite utilizarea de sisteme de propulsie complet electrice și hibride alături de actuala generație de camioane de curse cu motoare cu combustie.
Un an mai târziu, primul camion de curse 100% electric din lume a fost prezentat oficial în cadrul Int. ADAC Truck Grand Prix de la Nürburgring, cea mai așteptată etapă din cadrul Goodyear FIA ETRC.
Jochen Hahn, de șase ori campion european de curse de camioane Goodyear FIA ETRC, împreună cu echipa și partenerii săi, au lucrat non-stop în ultimele 9 luni pentru a pregăti primul camion de curse 100% electric pentru debut. “După ultima cursă din 2022, am început să proiectăm camionul de la zero”, a declarat Hahn.
Camionul are o putere de 900 kW (1.250 CP), o greutate de 5.300 kg și atinge o viteză maximă de 168 km/h. Construit de la zero, acesta are o distribuție a greutății optimă de 50:50, ceea ce îl face mai rapid cu 10 secunde pe tur decât cu un camion de curse cu motor clasic.
Puterea necesară este stocată în patru baterii cu tehnologie litiu-ion, două conectate în serie și două în paralel. Aceste pachete cântăresc 408 kilograme fiecare. În total, sunt instalate 252 kWh. Pentru a pompa suficientă energie înapoi în baterii între curse, sistemul se poate încărca cu o putere maximă de 522 kW datorită tehnologiei de 800 de volți.
Curse de camioane mai sustenabile
Lansarea primului camion de curse 100% electric din lume este un alt pas important în transformarea sustenabilă a Goodyear FIA ETRC, pentru a face cursele de camioane și mai sustenabile și pentru a reduce amprenta de carbon a seriei.
“În primul rând, felicitări lui Jochen și întregii sale echipe și partenerilor, care sunt implicați în proiectul primului camion de curse 100% electric, pentru că au acceptat cu succes această provocare”, a declarat directorul general al ETRA, Georg Fuchs.
VEZI ȘI: DAF LF Electric a terminat cu succes EV Rally 2023
Împreună cu FIA, ETRA lucrează de câțiva ani pentru a deschide calea pentru propulsoarele alternative în cursele de camioane, permițând fiecărei tehnologii și forme de energie, fie că este vorba de combustibil sintetic, hibrid sau electric, să concureze pe aceeași grilă. Experții FIA lucrează deja la asigurarea aprovizionării cu energia necesară pe circuitele de curse pentru a alimenta în mod adecvat și rapid noua generație de camioane de curse.
Goodyear FIA ETRC va continua să urmărească o abordare de vârf pentru a răspunde evoluțiilor tehnice din industrie.
“Dacă putem demonstra că noile dezvoltări și tehnologii funcționează în mod fiabil în condițiile extreme din sporturile cu motor, acest lucru va ajuta la înțelegerea și acceptarea noilor tehnologii în utilizarea zilnică pe șosea.”, a mai spus Fuchs.