DACHSER operează în Cehia primul camion electric cu suprastructură interschimbabilă (swap-body) utilizat în transportul pe distanțe lungi.
Primul camion electric cu suprastructură interschimbabilă din flota DACHSER are o greutate totală de 44 de tone și o autonomie de aproximativ 300 de kilometri și este operat de furnizorul de servicii de transport și logistică din regiunea Allgäu pe timp de noapte între Kladno, în apropiere de Praga, și Hradec Králové, la est de capitală, și parcurge un traseu de aproximativ 180 de kilometri tur-retur.
De asemenea, camionul cu zero emisii este utilizat și în timpul zilei. Acesta face o călătorie tur-retur de 180 de kilometri de două ori pe zi.
Camionul, un Volvo FH Electric, este echipat cu trei motoare electrice și șase baterii de tracțiune cu o capacitate totală de 540 kWh, care pot fi încărcate complet în doar 2,5 ore la curent continuu cu maxim 250 kW.
Camionul este configurat pentru transportul de mărfuri în suprastructuri interschimbabile, care aduc provocări specifice din cauza înălțimii totale reduse. Mai exact, șasiul unui astfel de camion trebuie să fie jos, pentru a nu depăși înălțimea totală maximă de patru metri și pentru a permite, în același timp, o înălțime de parcare adecvată pentru încărcare. În același timp, bateriile ocupă mult spațiu sub vehicul, mai ales având în vedere greutatea totală ridicată a combinației și distanțele de transport mai mari.
VEZI ȘI: Duvenbeck electrifică livrările de la fabrica ZF din Saarbrücken
Potrivit DACHSER, camionul electric Volvo utilizat îndeplinește aceste cerințe. Acesta are un șasiu cu înălțime redusă, ceea ce îl face potrivit pentru utilizarea cu suprastructuri interschimbabile, oferind în același timp o autonomie suficientă chiar și pentru distanțe mai mari.
De asemenea, șasiul său oferă manevrabilitate și flexibilitate excelente, precum și o funcționare silențioasă.
“Suntem foarte mulțumiți că, în cadrul activităților noastre de protecție a climei, am reușit acum să dăm undă verde și pentru electrificarea transporturilor noastre foarte importante din sistemul de suprastructuri interschimbabile”, explică Stefan Hohm, director de dezvoltare la DACHSER.
Investiții în electromobilitate
Pentru a promova electromobilitatea, anul trecut, DACHSER Cehia a investit în instalarea de stații de încărcare adecvate atât pentru camioane, cât și pentru autoturisme. În incinta celei mai mari sucursale cehe din Kladno, există o stație de încărcare rapidă de 180 kW pentru camioane și șase stații de încărcare de 22 kW AC pentru autoturisme.
La filiala din Hradec Králové, există în total șase stații de încărcare de curent alternativ cu o putere de 22 kW. În plus, a fost recent finalizată instalarea unei stații de încărcare rapidă de curent continuu.
DACHSER a fost, de asemenea, prima companie din Cehia care a implementat livrarea de transporturi paletizate cu ajutorul bicicletei electrice de marfă. În 2020, serviciul DACHSER de livrare fără emisii a ajuns în Praga. De atunci, livrările către o zonă definită din centrul capitalei cehe au fost exclusiv cu emisii zero. Și în orașul Hradec Králové, o bicicletă electrică de marfă asigură livrarea fără emisii pe ultimul kilometru.