
Primul camion electric integrat în rețeaua de distribuție DB Schenker România este un Mercedes-Benz eActros 300 de 19 tone.
DB Schenker România și-a extins flota auto cu primul camion electric, un Mercedes-Benz eActros 300 furnizat de Daimler Truck & Bus România. Furnizorul de servicii logistice utilizează deja camionul în operațiunile sale de colectare și distribuție (CoDi) din București și împrejurimi.
Primul camion electric eActros 300 din flota DB Schenker România are o masa totală maximă autorizată de 19 t și este echipat cu suprastructură cu prelată de 7,3 m lungime.
Propulsia este asigurată de o axă electrificată cu două motoare ce dezvoltă o puterea de vârf de 400 kW. Energia este furnizată de trei pachete de baterii cu capacitatea individuală de 112 kWh, care oferă o autonomie de până la 300 km.
Primul camion electric operat de DB Schenker în România reprezintă un pas important în tranziția companiei către transportul electrificat pe șoselele din România.
Peste 70% dintre transporturile de mărfuri din România sunt efectuate pe cale rutieră, iar DB Schenker continuă să fie liderul național al expedițiilor de acest tip. În acest context, identificarea și implementarea soluțiilor de mobilitate care îmbină sustenabilitatea și performanța de vârf reprezintă o preocupare permanentă pentru noi. Integrarea în flota proprie a Mercedes-Benz eActros 300 ne ajută atât să reducem emisiile de CO2 și poluarea fonică de la nivelul operațiunilor noastre de distribuție, cât și să creștem eficiența transporturilor noastre de mare tonaj în mediul urban, a afirmat Alexandru Mitrașcu, Area Manager Collection & Distribution, DB Schenker.
Propulsia electrică, care reduce zgomotul la jumătate și oferă o eficiență semnificativ mai mare comparativ cu motoarele diesel, alături de designul ergonomic și dotările de siguranță – precum Active Sideguard Assist, AVAS (sistemul de avertizare acustică externă) și MirrorCam – se numără printre cele mai importante caracteristici ale camionului.
Salutăm inițiativa companiei DB Schenker de a înainta pe calea electromobilității și suntem mândri că au ales Mercedes-Benz eActros 300, un camion electric ce este parte din cea mai sustenabilă, inovatoare și silențioasă gamă de camioane cu propulsie alternativă disponibilă pe piață în acest moment, spune Valeriu Zaharia, CEO, Daimler Truck & Bus Romania.
Pentru alimentarea celor trei pachete de baterii cu capacitatea individuală de 112 kWh din dotarea camionului, DB Schenker folosește stațiile pentru vehicule electrice instalate în parcul industrial CTPark Bucharest West, aflat pe A1 la km 23.
DB Schenker România plănuiește să integreze în rețeaua sa cel puțin încă un camion electric eActros în viitorul apropiat.
Cu peste 40 de puncte de lucru organizate administrativ în 4 sucursale (Arad, București, Cluj, Constanța), Sediul Central în București și aproximativ 900 de angajaţi, DB Schenker este un furnizor de top în industria de transport şi logistică la nivel național.
Compania oferă o gamă completă de servicii adaptate pentru nevoile partenerilor săi: transport rutier (camioane complete și parțiale, transporturi în regim de grupaj), aerian, maritim (inclusiv operațiuni portuare); logistică contractuală (managementul lanțului de aprovizionare) și logistică pentru târguri și expoziții; operațiuni și formalități vamale; relocare; asigurare cargo.