Cap tractor electric Scania 25 P utilizat pentru logistica internă

Scania a transformat un model rigid electric Scania 25 P într-un cap tractor pentru logistica internă din parcul industrial GETEC PARK.EMMEN.
Deoarece camionul face doar curse în parcul industrial, el nu are nevoie de înmatriculare. De asemenea, datorită condițiilor speciale de operare (timp de funcționare mare, dar mereu la viteze mici și pe distanțe scurte), compania avea nevoie de un cap tractor la fel de special.
”Până acum am folosit în special camioane diesel, care au probleme cu regenerarea filtrului de particule. Vrem să scăpăm de această problemă și să utilizăm cât mai multe vehicule electrice în viitor. Mai ales că ne producem propria electricitate verde”, a declarat Selma Zwier, director de logistică al GETEC.
Când a început căutările pentru un cap tractor electric, compania a găsit destule oferte, dar cu un număr foarte mare de baterii, deci și foarte scumpe. ”Noi aveam nevoie de un cap tractor compact, cu suficiente baterii pentru a merge aproximativ 100 km. Doar Scania a putut să ne ofere un astfel de model”.
VEZI ȘI: Test cu Scania 25 P, primul camion electric greu din România
Scania a construit un cap tractor pentru GETEC pornind de la modelul rigid Scania 25P A4x2NB CP17. S-a ales versiunea minimă de baterii, 5 pachete, pentru o capacitate totală de 163 kWh. ”Deoarece viteza maximă în parc este de 20 km/h, camionul este limitat și poate funcționa două zile, așa că nu trebuie încărcat în fiecare zi de la stația noastră mobilă”.
Scania 25P are un motor electric de 230 kW (putere de vârf de 295 kW). Cuplul nominal este de 1.300 Nm, iar cel de vârf de 2.200 Nm. Mai mult decât suficient pentru ce trebuie să facă. Din cauza șasiului, ampatamentul este ceva mai lung, ca la un cap tractor cu 3 axe. Dar datorită drumurilor late, nu ar trebui să exite probleme de manevrabilitate.
În general, camionul va fi folosit pentru clientul Envalior, transportând semiremorci către și de la punctele de încărcare. Parcul are în total peste 100.000 mp și 16 silozuri. ”Sunt multe transporturi, șoferii noștri nu au timp să se plictisească”.
Este valabil și pentru șoferul noului camion electric Scania cu cabină de zi extinsă P17. ”Cu ceva timp înainte se gândea la pensionare, dar acum este entuziasmat de vehicul. Și nu doar datorită propulsiei electrice. Unghiurile de vizibilitate din această cabină sunt mult mai bune decât la fostul său camion, iar intrarea mai joasă îi face muncă mult mai ușoară și mai sigură”.