GreenZoneTop News

Primul Super Long Truck alimentat cu carburant regenerabil

Compania spaniolă Sesé operează primul Super Long Truck (cap tractor cu două semiremorci normale) alimentat cu carburant regenerabil HVO.

Noul proiect este o colaborare între Sesé, furnizorul de carburanți Repsol, fabrica Volkswagen din Navarra și Scania. Combinația devine cel mai sustenabil vehicul pentru distanțe lungi din Spania, cu reduceri ale emisiilor de CO2 pe călătorie de până la 90%.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Primul Super Long Truck alimentat cu carburant regenerabil va parcurge săptămânal 4.500 km, în curse între Pamplona și Barcelona, ​​evitând emiterea în atmosferă a 4,5 tone de CO2. În primă fază, Sesé a testat biodieselul HVO doar în combinații cu o singură semiremorcă. În câteva luni, camioanele companiei au călătorit peste 550.000 km fără niciun incident.

HVO este un carburant regenerabil produs din uleiuri vegetale folosite și reziduuri agricole și forestiere. El respectă certificările de sustenabilitate cerute de UE și poate fi folosit pe vehiculele diesel fără nevoia de modificări la motoare.

VEZI ȘI: Scania va introduce în 2024 un bord complet digital

Sesé a introdus în premieră în Spania conceptul Duo Trailer în 2018. Vehiculul are două semiremorci normale de 13,6 metri și o lungime totală de 31,7 metri. Conceptul este proiectat pentru drumurile foarte folosite, reducând numărul de camioane necesare în trafic. În prezent, Sesé are în flotă 4 combinații Super Long Truck, care călătoresc în medie 600.000 km anual și au emisii pe tona transportată mai mici cu 30%.

Primul Super Long Truck alimentat cu carburant regenerabil

Scania lucrează cu carburanți regenerabili de mulți ani în centrul și nordul Europei. În prezent, toate vehiculele Scania sunt pregătite pentru utilizarea de carburanți alternativi.

Din aceeași categorie...

Back to top button