Primul test de drum al unui camion Hyundai Xcient autonom în Coreea de Sud

Primul test de drum al unui camion Hyundai Xcient autonom în Coreea de Sud

Hyundai a încheiat cu succes pe 21 august primul test de drum cu un camion Hyundai Xcient autonom nivel 3 de 40 de tone, pe drumurile din Coreea de Sud.

Camioanele autonome de mare tonaj nu doar că vor transforma industria de transport şi logistică, dar vor reduce şi numărul de accidente rutiere cauzate de eroarea umană.

Echipat cu un sistem de condus autonom nivel 3, conform standardului SAE, camion Hyundai Xcient autonom nivel 3 (conform SAE), care permite controlul direcţiei, accelerarea şi decelerarea și diferite manevre în trafic, toate fără intervenţie umană, a parcurs aproximativ 40 de kilometri pe şoseaua dintre Uiwang şi Incheon, având ataşată o semiremorcă și simulând un transport de marfă.

La bord a fost prezent şi un şofer pentru a prelua controlul în caz de necesitate.

Vehiculul a fost echipat cu tehnologii inovatoare care i-au permis să schimbe banza în condiţii naturale de trafic, să detecteze schimbarea benzii de către vehiculele din faţă, să treacă prin tuneluri şi să oprească sau să accelereze în conformitate cu traficul rutier întâlnit.

Pentru această demonstraţie, Ministerul Infrastructurii şi Transportului (MOLIT) a emis o licenţă temporară de transport autonom în premieră pentru un camion de mare tonaj.

Hyundai Motor, în cooperare cu subsidiara Hyundai Glovis, a folosit această oportunitate pentru a testa tehnologiile de condus autonom în industria de comerţ, transport şi logisitca.

Ruta de test
Ruta de testare este secțiunea de transport pe care Hyundai Glovis transportă componentele din portul Incheon, în lungime de aproximativ 40 de kilometri pe șosele deschise traficului public.

Camion Hyundai Xcient autonom nivel 3 a parcurs cei 40 de kilometri cu succes într-o oră, respectând cu stricteţe limita de viteză de 90 km/h pe acest segment de drum.

Primul test de drum al unui camion Hyundai Xcient autonom în Coreea de Sud

Hyundai intenţionează să continue testele cu tehnologia de condus autonom în zone diferite, precum Busan, pentru a dezvolta şi mai intens această tehnologie în vederea comercializării ei într-un timp cât mai scurt posibil.

Tehnologia de condus autonom pentru camioane
Drumurile expres care duc spre portul Incheon sunt intens circulate chiar şi în timpul săptămânii, din cauza cantităţii mari de bunuri care sunt exportate de aici.

De aceea tehnologia autonomă care a echipat vehiculul trebuia să fie suficient de avansată pentru a se putea adapta oricărei situaţii întâlnită în trafic pe parcursul acestei călătorii.

În plus, camionul cu semiremorcă, fără încărcătură, este de aproximativ 3.5 ori mai lung, de 1.4 ori mai lat şi de 9.2 ori mai greu decât un sedan şi pentru asta este nevoie de un sistem de navigaţie autonomă avansat şi care să includă cele mai mici detalii.

VEZI ȘI: Prăbușirea podului Morandi de la Genova: Alba Demenagements este în doliu

Hyundai a echipat camionul cu senzori similari cu cei disponibili pe sedanurile autonome, adăugând senzori optimizaţi pentru camioanele de mare tonaj, precum un senzor pentru unghiul de bracaj al semiremorcii şi radar spate.

10 senzori diferiţi, inclusiv 3 camere amplasate în faţă, lateral şi spate, 2 radare faţă şi spate, 3 ding 3 front and side-rear cameras, 2 frontal and rear radars, 3 puncte cu tehnică activă de teledetecţie în faţă şi lateral şi un senzor pentru unghiul de bracaj al semiremorcii care analizează în timp real schimbarea unghiului dintre camion şi semiremorca, permiţând astfel camionului să fie stabilizat pe virajele foarte strânse.

Primul test de drum al unui camion Hyundai Xcient autonom în Coreea de Sud

Informaţiile adunate de fiecare senzor sunt în strânsă legătură cu harda HD care transmite informaţiile spre modulul de control electronic pentru localizare.

Acest modul ia decizii precise pentru fiecare situaţie, controlând viteza, direcţia şi frânarea în concordanţă.

A fost implementat şi un nou sistem de control al direcţiei (MAHS: Motor Assist Hydraulic Steering) dezvoltat de Hyundai Mobis care are un mecanism previs de virare care controlează unghiul în funcţie de informaţiile colectate de unitatea de control electronică.

Acest sistem reduce efortul de a conduce vehiculul, ceea ce contribuie la reducerea oboselii şoferului.

Inovaţie pentru industria de logistică și schimb de mărfuri
Introducerea tehnologiei autonome inovatoare în industria de comerţ şi logistică va duce la o schimbare revoluţionară a acesteia.

Integrând tehnologii inovatoare precum navigaţie autonomă, IoT şi de mobilitate, această industrie se va schimba radical.

Camioanele autonome maximizează eficienţa prin menţinerea unei viteze constante, reducând astfel costurile cu combustibilul, acestea reprezentând o treime din costurile de transport pe distanţe lungi, şi emisiile de noxe.

În industria de transport şi distribuţie, atunci când mai multe camioane circulă în convoi, toate vehiculele urmează acelaşi traseu ca cel din faţă.

Hyundai investeşte acum într-o tehnologie care să poată fi folosită de şi de vehiculele autonome în condiţii similare, tehnologie care ar trebui să fie utilizabilă începând cu 2020.

Siguranţa traficului
Conform statisticilor oferite de Agenţia Naţionale de Poliţie din Coreea, camioanele sunt implicate în 10.8% dintre accidentele produse anual.

De asemenea, conform statisticilor rata mortalităţii în cazul unui accident în care a fost implicat un camion este de 3.7 %, comparativ cu 1.9 % în restul incidentelor.

Numărul pierderilor în urma accidentelor în care sunt implicate camioanele creşte în fiecare an. Şoferii de camion călătoresc frecvent pe distanţe lungi pe timpul nopţii, oboseala acestora fiind cauza a numeroase accidente.

Tehnologia de condus autonom implementată pe vehicule comerciale vă reduce numărul accidentelor produse din această cauză.

Primul test de drum al unui camion Hyundai Xcient autonom în Coreea de Sud

Hyundai Motor lucrează activ pentru a preveni accidentele şi a reduce la minimum daunele prin implementarea unor sisteme de asistenţă la condus de ultimă generaţie pe camioanele şi autobuzele comercializate în prezent.

Compania oferă opţional sisteme precum Forward Collision-Avoidance Assist (FCA), Smart Cruise Control (SCC), şi Lane Departure Warning (LDW) pe modelul Xcient s în standard sistemele FCA şi LDW pe toată gama Hyundai Universe.

Anul trecut Hyundai Motor a încheiat cu succest testele de condus autonom de nivelul 4 cu un model Ioniq în centrul oraşului Las Vegas.

De asemenea, anul acesta cu ocazia Jocurilor Olimpice de Iarna de la Pyeongchang, două vehicule NEXO şi Genesis G80 au parcurs un traseu de 190 km între Seul şi Pyeongchang tot la nivelul 4 de condus autonom.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.