Primul transport rutier în regim TIR din China către Europa s-a efectuat în doar 13 zile

Realizat în numai 13 zile, primul transport rutier în regim TIR din China către Europa a arătat că sistemul este sigur și foarte competitiv în raport cu alte moduri de transport pe aceeași rută.

Considerat de IRU un succes, primul transport rutier în regim TIR din China către Europa a demonstrat că poate fi competitiv în raport cu cel aerian și feroviar, atât la nivel de costuri și timpi de livrare, cât și securitate.

Acest lucru va stimula comerțul între China și Europa, prin deblocarea liniei critice rutiere Belt & Road și va oferi oportunități de dezvoltare pe întreg teritoriul Eurasiei.

Totodată, este un apel de trezire pentru transportatorii europeni – care pot profita de oportunitatea de a beneficia de operațiuni de transport tur-retur.

“Această primă călătorie rutieră în regim TIR din China către Europa este un model win-win-win pentru afaceri, comerț și guverne”, spune Umberto de Pretto, secretar general IRU.

Primul transport rutier în regim TIR este un efort comun între IRU și companiile globale de logistică, precum CEVA Logistics, Shanghai Jet-Rail International Transport și Alblas International Logistics ca operator.

Camionul și-a început călătoria de 7.000 km pe 12 noiembrie 2018 la frontiera Khorgos, a tranzitat Kazahstan, Rusia, Belarus, ca după 13 zile să ajungă în siguranță fără întreruperi sau probleme de vamă la destinația sa, în Polonia.

Primul transport rutier în regim TIR din China către Europa s-a efectuat în doar 13 zile

Alblas International Logistics este primul operator  de transport care a realizat un transport rutier în regim TIR din China către Europa.

VEZI ȘI: Transportatorii din Franța au anunțat că în 9 decembrie intră în grevă generală

În septembrie 2018, Kazahstan și China au deschis noul punct de trecere a frontierei de la Khorgos pentru a stimula transportul și comerțul din China de Vest către Europa de Vest, prin intermediul unei rute de 8.445 de km – parte a proiectului Belt & Road din China.

Banca Mondială prezice că acest coridor va dubla volumul de mărfuri transportate rutiere între China și Europa.

Cu acest prim transport rutier în regim TIR, operațiunile de-a lungul acestui coridor sunt acum gata să ofere beneficii economice și sociale întregii regiuni.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.