Primul transport rutier internațional efectuat CMR digital (e-CMR)

A fost realizat primul transport rutier internațional de mărfuri pe distanța de 1.300 km între Spania și Franța, folosindu-se CMR digital (e-CMR).
Digitalizarea reprezintă noua etapă de dezvoltare a transportul de mărfuri și logistică, astfel că, pe data de 19 ianuarie 2017, a fost realizat primul transport rutier internațional între Spania și Franța folosindu-se un CMR digital (e-CMR).
Posibilitatea utilizării CMR-ului în formă digitală (e-CMR) a fost introdusă în 2008 și a intrat în vigoare la data de 5 iunie 2011.
Acesta a fost promovat de IRU alături de asociația transportatorilor internaționali spanioli (Asociación de Transporte Internacional por Carretera) și a celor francezi (FNTR).
Primul transport rutier internațional în care s-a folosit un CMR digital (e-CMR) a avut loc între Huelva și Perpignan, prin punctul de trecere a frontierei de la Le Perthus pe distanța a 1.300 de kilometri, încărcătura fiind de fructe.
CMR-ul digital le permite operatorilor de transport să introducă și să schimbe documente în timp real, cu beneficiarii transportului, lucru care crește eficiența și reduce costurile.
În acest fel, transportatorii vor avea informațiile referitoare la încărcătura instantaneu, astfel încât să poată începe operațiunile legate de livrare – inclusiv de facturare – în timpul transportului și nu după sosirea acestuia.
VEZI ȘI: Noile tarife ale rovinietei intră în vigoare din 20 ianuarie 2017
Introducerea e-CMR-ului a fost salutată de unsprezece țări europene: Franța, Bulgaria, Cehia, Danemarca, Estonia , Letonia, Lituania, Olanda, Slovacia, Spania și Elveția. România nu a aderat la convenția de transmiterea digitală a CMR-ului.
Denumit și scrisoare de trăsură, CMR-ul este un document oficial care reglementează transportul rutier mărfurilor de orice fel, folosindu-se camioane, și pe care orice șofer este obligat să-l aibă la bord.
Acesta se folosește când locul de încărcare și locul de descărcare sunt în țări diferite iar cel puțin una din aceste țări trebuie să fie membră CMR.