Primul transportor de mașini electric Scania intră în operare
Compania germană ARS Altmann Automobillogistik a introdus în operațiuni primul transportor de mașini electric Scania P 25 cu remorcă și suprastructură Kässbohrer.
De la transport regional la basculante pentru cariere și automacarale: gama de aplicații acoperită de camioanele electrice Scania continuă să crească. Ultima noutate este primul transportor de mașini electric Scania, livrat recent specialistului bavarez ARS Altmann Automobillogistik.
Modelul Scania P 25 cu motor de 230 kW folosește o suprastructură Kässbohrer și o remorcă. Până la 8 mașini pot fi transportate, fără ca vehiculul să devină prea lung sau prea înalt. Greutatea maximă permisă în Germania pentru această combinație este de 42 de tone.
Bateriile camionului pot fi încărcate în mai puțin de 90 de minute la o putere maximă de 130 kW. Astfel, bateriile pot fi încărcate complet la destinație, în timpul procesului de descărcare și încărcare a mașinilor. Astfel, un tur nou începe întotdeauna cu bateriile la 100%.
Cu 650 de camioane specializate care transportă zilnic tot felul de mașini, compania dorește să exploreze folosirea transporturilor bazate pe energie regenerabilă. În planuri există și acoperirea plafonului sediului companiei cu panouri fotovoltaice care să susțină operarea camioanelor electrice.
VEZI ȘI: Test cu Scania 25 P, primul camion electric greu din România
Noul camion electric a fost condus deja de câțiva șoferi ai companiei, iar reacțiile sunt favorabile. ”Manevrabilitatea este foarte bună, iar camionul este foarte vioi față de un model diesel”, spune Manfred Rakoczi, unul dintre primii șoferi ai noului camion.
ARS Altmann a achiziționat modelul Scania P 25 cu o subvenție de 188.000 de euro oferită de Ministerul Federal de TRansport din Germania, prin programul KsNI.