Principalele modificări ale sistemul de taxare din Belgia începând cu 1 ianuarie 2018

Principalele modificări ale sistemul de taxare din Belgia începând cu 1 ianuarie 2018

Compania care administrează sistemul de taxare electronic pentru camioane în cele 3 regiuni din Belgia a anunțat mai multe modificări începând cu 1 ianuarie 2018.

Cele trei guverne regionale au adăugat o categorie suplimentară de vehicule comerciale care se vor supune taxării electronice per kilometru.

Este vorba de vehiculele comerciale din clasa N1 (sub 3.5 tone) de tip cap tractor cu semiremorcă (cod de șasiu BC) despre care noi am scris aici – http://bit.ly/TaxareVehiculeN1BCinBelgia2018.

Taxarea electronică a acestor vehicule va fi identică cu grila tarifată pentru vehiculele comerciale cu masa maximă autorizată cuprinsă 3.5 tone – 12 tone și va depinde de greutate și norma de poluare.

Extinderea rețelei de drumuri taxabile
La evaluarea a 18 luni de la lansarea sistemului de taxare electornică per kilometru, guvernul belgian a decis să extindă rețeaua de drumuri taxabile cu 157 de kilometri.

Astfel, Valonia adaugă patru kilometri la rețeaua sa de drumuri taxabile.

Bruxelles nu a schimbat nimic în rețea, deoarece a perceput taxe de la începutul pe toate drumurile și străzile sale.

În Flandra, se vor adăuga următoarele rute:
– N14 de la intersecția cu R16 (Lier) până la intersecția cu E34 (Zoersel)
– N35 de la intersecția cu N43 (Deinze) până la intersecția cu N37 (Tielt)
– N35 de la intersecția cu N50 (Pittem) până la intersecția cu N330 (Avekapelle)
– N42 de la intersecția cu N8 până la granița cu Waloon
– N43 de la intersecția cu R8 în Kortrijk până la conexiunea de drumuri cu R4 în Ghent.
– N73 de la intersecția cu Heppen (care începe pe N73) până la intersecția N762 în Kinrooi

În Valonia se vor adăuga următoarele rute:
– N5g de la intersecția cu N5 (Couvin) până la intersecția cu ‘Ry de Rome’. Este prima parte a noii centurii de ocolire a orașului Couvin construită, care a fost deschisă și va contribui la îmbunătățirea siguranței rutiere și a fluxului de trafic.

VEZI ȘI: Aparatele de bord Satellic pot fi actualizate cu versiunea 5.18 de sofware

Tarifele rețelei Sofico vor fi adaptate începând cu 1 ianuarie 2018. Rețineți faptul că normele de emisii Euro V și Euro VI vor fi evaluate în mod diferit în Flandra și Bruxelles, iar tarifele pentru Euro V vor crește cu 1 eurocent.

 Valonia (ex VAT)  Flandra, Bruxelles autostradă  Bruxelles  
3.5-12 ton12-32 ton> 32 ton3.5-12 ton12-32 ton> 32 ton3.5-12 ton12-32 ton> 32 ton
Euro 00.1490.1990.2030.1490.1990.2040.1910.2680.297
Euro 10.1490.1990.2030.1490.1990.2040.1910.2680.297
Euro 20.1490.1990.2030.1490.1990.2040.1910.2680.297
Euro 30.1290.1790.1830.1280.1790.1830.1660.2420.272
Euro 40.0980.1480.1520.0970.1480.1520.1340.2110.24
Euro 50.0770.1270.1310.0850.1360.1400.1210.1970.227
Euro 60.0770.1270.1310.0750.1260.130.1010.1770.207

Adaptarea amenzilor
În loc de amenda unitară de 1.000 de euro pentru fiecare abatere confirmată, va fi introdus un tarif variabil în funcție de gravitatea abaterii.

Acestea vor fi tarifele începând cu 1 ianuarie 2018:

1000 de euro pentru categoria A de abateri
– pentru manipularea unității de bord cu scopul de a comite o fraudă
– falsificarea documentelor de înmatriculare ale vehiculului care sunt necesare pentru a defini masa maximă autorizată, cu scopul de a comite o fraudă

800 de euro pentru categoria B de abateri
– lipsa unui aparat de bord pentru Belgia
– nu a fost încheiat niciun contract de servicii cu un furnizor acreditat pentru Belgia

500 de euro pentru categoria C de abateri
– aparatul de bord nu este pornit
– aparatul de bord utilizat este înregistrat pentru un alt vehicul
– utilizarea rețelei rutiere în timp ce contractul cu furnizorul de servicii a fost suspendat
– utilizarea rețelei rutiere cu un OBU care nu are mijloace de plată suficiente
– utilizarea unui OBU care semnalizează o problemă sau nu funcționează, fără a contacta imediat furnizorul de servicii
– contactarea furnizorului de servicii cu privire la un OBU care nu funcționează sau care nu funcționează bine, dar fără a respecta instrucțiunile primite

100 de euro pentru categoria D de abateri
– orice altă abatere de la regulamentul taxării electronice per kilometru, care nu este stipulată mai sus

Facturare bi-lunară cu dată fixă
O altă noutate anunțată de Satellic se referă la sistemul de facturare bi-lunară fixă pentru toți clienții. Astfel, facturile vor fi emise de două ori pe lună la o dată fixă, în loc de facturarea la fiecare două săptamâni la date diferite.

Asta înseamnă că factura aferentă primei jumătăți de lună va fi emisă pe data de 15 a lunii în curs, în timp ce factura pentru a doua jumătate a lunii va fi emisă în ultima zi a lunii.

Prin urmare, factura va fi disponibilă pe Road User Portal după data de 16 a fiecărei luni, chiar dacă perioada de facturare a fost închisă pe data de 15 a lunii.

Pentru a închide anul 2017, Satellic va mai emite o ultimă factură pe 31 decembrie 2017, indiferent de perioada de facturare a clientului.

TSG euroShell amintește clienților săi care au cont creat pe website-ul Satellic pot beneficia de documente fiscale care pot fi folosite la recuperarea TVA.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.