In FocusTop News

Probleme de funcționare la a doua generație de tahograf inteligent

A doua generație de tahograf inteligent este marcată de penuria de dispozitive disponibile, dar și de probleme de funcționare.

Începând cu 23 august, a doua generație de tahograf inteligent devine obligatorie. Însă, pe lângă lipsa acestui dispozitiv de pe piață, au fost semnalate și probleme de funcționare, în special în ceea ce privește sistemul de geolocalizare Galileo.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Mai exact, asociația spaniolă FENADISMER subliniază că s-a constatat că, în unele cazuri, a doua generație de tahograf inteligent funcționează defectuos în timpul zilelor înnorate, ceea ce duce la pierderea parțială a semnalului. De asemenea, există probleme cu acesta atunci când vehiculul circulă în zone urbane cu clădiri înalte.

VEZI ȘI: ISCTR reamintește termenele de echipare a camioanelor cu a doua generație de tahograf inteligent

Probleme similare de conectare apar și dacă antena este îndreptată spre nord sau dacă nu există un număr minim de sateliți disponibili în același timp.

Există riscul ca societatea de transport să fie sancționată pentru funcționarea defectuoasă a tahografului, avertizează FENADISMER.

Aceste probleme de funcționare ridică îngrijorări cu privire la implementarea cu succes a noilor tahografe și la impactul lor asupra activității transportatorilor. Este important ca autoritățile și producătorii să colaboreze pentru a rezolva aceste deficiențe și pentru a asigura o tranziție lină către noua tehnologie.

Calendar de implementare pentru a doua generație de tahograf inteligent

Din 2024, toate autovehiculele de transport marfă care operează transporturi rutiere internaționale trebuie echipate cu a doua generație de tahograf inteligent, conform următorului calendar:

  • până la 31 decembrie 2024 – autovehiculele echipate cu tahografe analogice și digitale care operează transporturii internationale;
  • până la 20 august 2025 – autovehiculele echipate cu prima generație de tahograf inteligent care operează transporturi intrenaționale;
  • până la 1 iulie 2026 – autovehicule ușoare între 2.5 și 3.5 tone care operează transporturi internationale.

Din aceeași categorie...

Back to top button