Producătorii de camioane cer UE introducerea vehiculelor de mare capacitate (HCT) pentru reducerea emisiiei CO2

Producătorii de camioane cer UE introducerea vehiculelor de mare capacitate (HCT) pentru reducerea emisiiei CO2
Producătorii de camioane solicită Uniunii Europene introducerea vehiculelor de mare capacitate (HCT) în Europa, pentru a reduce emisiile de CO2.

În cadrul eforturilor ample de reducere a emisiilor de CO2 generate de transportul rutier, Asociația Producătorilor de Automobile din Europa (ACEA) solicită un cadru politic care să sprijine introducerea vehiculelor de mare capacitate (HCT) la nivelul Uniunii Europene.

Producătorii de camioane cer UE introducerea vehiculelor de mare capacitate (HCT) pentru reducerea emisiiei CO2

Acest lucru ar trebui să permită vehiculelor de mare capacitate, concepute special pentru a transprta de două ori mai multe mărfuri decât camioanele standard, să ruleze pe anumite tronsoane ale rețelei rutiere din Uniune.

Vehiculele de mare capacitate sunt mai eficiente și mai productive decât vehiculele regulate de transport greu, deoarece acestea pot consolida mărfurile de la camioanele mai mici, consumând mai puțin combustibil și producând mai puține emisii per unitate de mărfuri transportate.

Conform oficialilor ACEA, acestea reprezintă o soluție eficientă din punct de vedere al costurilor pentru reducerea emisiilor generate de transportul rutier de mărfuri. De asemenea, vorbim și despre o utilizare mai eficientă a infrastructurii existente.

Un document transmis către reprezentanții de la Bruxelles scoate la iveală faptul că țările în care sunt utilizate astfel de vehicule de mare capacitate (HCT) obțin rezultate pozitive în diminuarea cantității de CO2 din sectorul de transport.

VEZI ȘI: Peste un miliard de litri de motorină economisiți grație sistemului eHorizon de la Continental

În prezent, vehiculele de mare capacitate, cum ar fi combinațiile de Sisteme Modulare Europene (EMS), sunt deja permise în Belgia, Danemarca, Finlanda, majoritatea landurilor din Germania, Olanda, Portugalia, Spania și Suedia.

În aceste țări, reducerile de CO2 au fost confirmate în practică.

Preocupările anterioare cu privire la o posibilă trecere modală de la calea ferată la șosea, uzura drumurilor și a podurilor și siguranța s-au dovedit, de asemenea, nejustificate.

Producătorii de camioane cer UE introducerea unui sistem de transport de mare capacitate pentru reducerea emisiilor de CO2

Pentru a putea introduce astfel de vehicule cu capacitate mare de transport, forul decizional de la nivelul UE ar trebui să se asigure că în întreaga Uniune sunt respectate anumite reguli:

  • Să nu existe resticții cu privire la utilizarea lor la nivelul țărilor din UE.
  • Să existe aceleași norme de aplicate pentru aceste tipuri de transporturi la nivelul UE.
  • Introducerea la scară largă a programelor pilot și a celor de cercetare.
  • Revizuirea Cărții Albe cu privire la sectorul de transport.

Follow #infotrucker