Producătorii de camioane din Europa se pregătesc de noua eră electrică

Producătorii de camioane din Europa se pregătesc de noua eră electrică
În ultimii ani, producătorii de autoturisme au demarat un adevărat asalt asupra pieței, iar principalele arme ale acestora sunt vehiculele electrice.

Totodată, și producătorii de autobuze au reușit să țină pasul cu piața și să vină cu soluții viabile pentru transportul în comun.

Producătorii de camioane din Europa se pregătesc de noua eră electrică

Dar, ce spun producătorii de camioane din Europa? Vor reuși să treacă în noua eră electrică sau producătorii din China și SUA vor reuși să ofere produse mai bune și să pătrundă masiv în Europa.

Lucien Mathieu, unul dintre analiștii din cadrul grupului Transport&Environment și-a expus punctul de vedere într-un material amplu.

Odată cu decizia Uniunii Europene de a stabili reduceri consistete în dreptul emisiilor de CO2 în ceea ce privește producătorii de camioane și în dreptul industriei transporturilor, lucrurile vor lua o nouă turnură.

Camioanele electrice trebuie să pătrundă pe piața din Europa, iar producătorii încă nu sunt gata să vină cu produse capabile să facă față cerințelor, cu toate că producătorii auto și cei de autobuze au reușit să pășească cu dreptul în noua eră electrică.

Dar semnalele trimise de producătorii de camioane sunt bune, iar monitorizările arată că există un potențial major în piață. Conform unui studiu, 40% dintre clienții producătorilor de camioane sunt dispuși să cumpere un produs hibrid sau electric, în timp ce doar 30% dintre respondenți spun că și în viitor motorizările diesel vor sta la baza industriei.

Pentru transportul urban și regional, soluția rămâne pachetul de baterii integrat la nivelul camionului. Aproape toți producătorii din Europa testează o serie de camioane destinate acestui sector.

VEZI ȘI: Creștere cu 10% a vehiculelor livrate de Renault Trucks în 2018

Avem de la Daimler modelele eCanter și eActros, de la Volvo Truck modelele FL și FE Electric, de la MAN modelele eTGM și conceptul CitE, de la Renault Trucks modelele D Z.E. și Master Z.E., iar de la DAF modelul CF Electric. În plus, Scania are și ea o versiune plug-in hybridă.

Pentru aplicațiile urbane și regionale, bateriile necesare trebuie să asigure o autonomie cuprinsă între 100 și 200 de kilometri între încărcări. Dar pentru transporturile pe distanțe lungi trebuie găsită o nouă soluție, diferită de cea a bateriilor.

Testele au demarat cu o serie de vehicule cu sistem de propulsie pe pile de combustie pe bază de hidrogen, dar și pe autostrăzi cu camioane doate cu tehnologii asemănătoare cu pantografele tramvaielor.

Rămâne de văzut, dacă aceste tehnologii se vor dezvolta paralel sau dacă vor reuși să „conviețuiască”.

Follow #infotrucker