EcofriendlyȘtiri

Producătorii europeni de camioane vor elimina treptat modelele diesel până în 2040

Producătorii europeni de camioane Daimler, MAN, Scania, DAF, IVECO, Ford și Volvo Group vor elimina treptat modelele diesel până în 2040 și se concentra pe hidrogen, tehnologia bateriilor și combustibilii alternativi.

Într-o declarație comună bazată pe știință, producătorii europeni de camioane au ajuns la concluzia că până în 2040, cu un deceniu mai devreme decât era planificat inițial, trebuie să elimine treptat modelele diesel, pentru a atinge neutralitatea emisiilor de dioxid de carbon până în 2050.

Producătorii europeni de camioane vor elimina treptat modelele diesel până în 2040

Aceștia spun că acest lucru este posibil, cu condiția să se construiască infrastructura adecvată de încărcare și alimentare, respectiv să fie pus în aplicare un cadru de politici coerente, inclusiv o taxă mai mare pe carbon în toată Europa, pentru a conduce tranziția.

Industria va cheltui pentru asta între 50 și 100 de miliarde de euro pentru dezvoltarea noilor tehnologii, a declarat Henrik Henriksson, CEO Scania, pentru Financial Times (FT), înaintea de semnarea declarației comune.

Pentru a-și dezvolta foaia de parcurs către neutralitatea emisiilor de dioxid de carbon până cel târziu în 2050, producătorii europeni de camioane, sub umbrela Asociației europene a producătorilor de automobile (ACEA), și-au unit forțele cu oamenii de știință de la Institutul Potsdam pentru Cercetarea Impactului Climatic (PIK), pentru a găsi cele mai bune tehnologii alternative pentru a înlocui motoarele diesel.

”Pentru a realiza acest lucru, trebuie să lucrăm toți împreună”, a declarat Henrik Henriksson, care este și președinte al Consiliului de vehicule comerciale al ACEA, pentru FT.

VEZI ȘI: Transportatorii germani critică controalele în bloc a camioanelor din Tirol

Producătorii de camioane își intensifică angajamentul de a schimba tehnologia vehiculelor în fața presiunii crescânde din partea UE, care intenționează să reducă emisiile de CO2 cu 5% până la sfârșitul acestui deceniu.

În plus, Marea Britanie urmează să se consulte cu privire la încercarea de a pune capăt utilizării camioanelor diesel și va pune capăt vânzării de mașini noi și autoutilitare pe benzină și diesel, inclusiv hibrizi, până în 2035.

”Nu există un glonț de argint. Nu va fi o tehnologie care va conduce totul, vor exista tehnologii paralele în timp. Acestea vor veni la momente diferite, dar dacă stăm și așteptăm să apară tehnologia perfectă, vom arde planeta”, a mai spus Henriksson. Acesta a mai adăugat  că, ”rețeaua de bază trebuie concentrată, astfel încât să putem încărca atât în curtea companiei, cât și pe autostrăzi. Aceasta nu este o investiție mare, dar trebuie să se întâmple.”

De asemenea, grupul solicită o taxă pe carbon mai mare în UE, pentru a descuraja investițiile în tehnologia combustibililor fosili.

Henriksson mai spune că dacă politicul continuă să subvenționeze combustibilii fosili, va fi foarte greu pentru producătorii europeni de camioane, care trebuie să schimbe comportamentul clienților lor și al clienților clienților lor.

Din aceeași categorie...

Back to top button