Producătorul de autoutilitare Maxus intră pe piața din Germania

Producătorul de autoutilitare electrice Maxus intră pe piața din Germania
Maxus, noul brand rezultat în urma achiziției de către SAIC a vechiului producător britanic de autoutilitare LDV, intră pe piața din Germania.

SAIC este una dintre companiile care a gestionat intrarea în insolvență a grupului Midlands și a cumpărat drepturile de proprietate pentru MG ROVER și LDV (precum și alte prorpietăți ale grupului Leyland) și a mutat producția acestora, sub un nume ușor modificat (Rover a devenit Roewe, LCV s-a transformat în Maxus) în China.

Producătorul de autoutilitare Maxus intră pe piața din Germania

În aceste condiții, Maxomotive Deutschland GmbH devine importator oficial al mărcii în Germania și a deschis un sediu la Köln. În spatele companiei se află grupul belgian Alcopa, care este importatorul mărcii Ssangyong pe piața din Germania.

Primele modele electrice Maxus EV80 au circulat p străzile din Germania încă din 2018, după ce start-up-ul Cargomobile a încheiat o colaborare cu Leaseplan. În prezent, Maxus se concentrează pe dezvoltarea de comerciale ușoare, toate electrice. Modelul EV80 are un preț de aproximativ 50.000 de euro, iar din toamnă va fi lansat modelul eDeliver 3 la un preț pornind de la 35.000 de euro.

În gamă va rămâne însă și modelul Deliver 9 Euro, cu motorizare diesel, care va avea un preț de pornire de la 30.000 de euro. Modelul EV 80 a fost dezvoltat din vechiul van produs de LDV, dar eDeliver3 și Deliver9 sunt modele complet noi.

Deliver 9 intră pe segmentul vehiculelor de 3.5 tone și se luptă pentru cotă de piață cu modele precum Ford Transit sau Mercedes-Benz Sprinter.

VEZI ȘI: Transport de legume cu Renault Trucks T460 4×2

Concurenții direcți pentru versiunea electrică eDeliver3 sunt VW T6 sau Mercedes-Benz eVito. Acesta are un motor de 85 kW și este disponibil cu baterii de 35, respectiv 53 kWh care asigură o autonomie de 280, respectiv 400 de kilometri. Bateria se poate încărca în 45 de minute până la o capacitate de 80%.

Producătorul de autoutilitare Maxus intră pe piața din Germania

Varianta cu un ampatament de 2.91 metri are un volum de încărcare de 5 mc și o sarcină utilă de 855 kg. Varianta cu ampatament de 3.29 metri are un volum de încărcare de 6.3 metri cubni și o sarcină utilă de o tonă. Viteza maximă este limitată la 130 km/h.

Problemele celor de la Maxus, care intră pe segmentul de comerciale ușoare cu prețuri competitive, este însă legată de partea de service, o componentă extrem de importantă pe această piață. Iar constructorul Hyundai a simțit asta în vânzări când a adus vehiculele comerciale pe piața din Germania.

Marjele sunt mici și e nevoie de o rețea de puncte de service în toată țara pentru a convinge potențiali clienți să cumpere astfel de vehicule. În acest domeniu concurența este extrem de puternică, iar nevoile clienților sunt mari, aceștia neputând să țină mașinile în service pe o piață a livrărilor extrem de competititvă.

Follow #infotrucker