EconomicTop News

Producătorul olandez de camioane GINAF a intrat în faliment

Un nou faliment pentru producătorul olandez de camioane GINAF (GINkel AutoFabriek), a cărui istorie a început în 1933.

Marți, 19 noiembrie, tribunalul din Gelderland a declarat falimentul producătorului olandez de camioane GINAF, conform informațiilor furnizate de surse interne, scrie publicația bigtruck.nl. În prezent, nu se știe dacă activitatea companiei va fi reluată.

Acesta nu este primul faliment din istoria companiei din Veenendaal. În 2011, GINAF a trecut printr-o situație similară, iar după declararea falimentului, fostul proprietar și director, Evert van Ginkel, fiul cofondatorului Adrie van Ginkel, a părăsit compania. În 2012, compania a fost preluată de grupul chinez China Hi-Tech Group Corporation (CHTC) și a reluat activitatea sub numele GINAF Trucks Nederland BV.

În 2020, compania a revenit în proprietatea olandeză, printr-o achiziție realizată de conducerea sa.

În 2022, firma germană Clean Logistics, un start-up cu sediul în Hamburg, a achiziționat întregul pachet de acțiuni al GINAF Trucks Nederland BV, planificând o relansare ambițioasă.

VEZI ȘI: Metrans testează un camion cu hidrogen în Slovacia

Totuși, dificultățile financiare ale Clean Logistics au dus rapid la eșecul acestui proiect. După doar șase luni, compania germană a efectuat o „vânzare de urgență” către Arakos Service GmbH, specializată în consultanță de personal. În februarie 2023, Clean Logistics și-a declarat insolvența.

Cu toate acestea, nici sub noul proprietar GINAF nu a reușit să evite falimentul, continuând seria de dificultăți financiare din istoria sa recentă.

Expertiză în producția de camioane speciale

Istoria companiei GINAF a început în 1933, odată cu transformarea automobilelor A-Ford în tractoare agricole. După Al Doilea Război Mondial, compania s-a concentrat pe transformarea autobasculantelor americane în vehicule cu motoare diesel, care au fost ulterior adaptate pentru uz civil, sprijinind reconstrucția Olandei. În acea perioadă, GINAF a transformat frecvent camioane REO, utilizând inițial motoare Leyland, iar mai târziu trecând la componente DAF.

Începând cu anii ’70, GINAF a început să construiască camioane noi, bazate pe componente DAF, dar adesea cu șasiuri proprii. Astfel, compania a reușit să completeze portofoliul DAF cu vehicule cu tracțiune integrală și camioane destinate utilizării off-road. În 1978, GINAF s-a mutat din Ederveen la Veenendaal, marcând un nou capitol în dezvoltarea sa.

Producătorul olandez de camioane GINAF a intrat în faliment
Credit foto: GINAF Trucks / Facebook

Colaborarea strânsă cu DAF a permis ca, începând din 1982, camioanele GINAF să poată fi întreținute prin rețeaua de dealeri DAF Trucks. De asemenea, vânzările camioanelor GINAF au început să fie gestionate tot prin dealerii DAF.

În 2006, compania a explorat noi direcții, încercând să producă camioane grele pentru industria minieră. Ulterior, GINAF s-a implicat și în electrificare, lansând vehicule electrice sub marca Duratrucks.

În ultimii ani, GINAF a renunțat la producția de șasiuri proprii, ceea ce a dus la eliminarea din portofoliu a vehiculelor grele de teren, precum modelele 8×8 și 10×8. Marca s-a concentrat tot mai mult pe modificarea camioanelor DAF, integrând soluții precum HydroAxle (puntea față hidrostatică) și alte aplicații personalizate pe scară largă.

Cea mai recentă inovație a companiei a fost introducerea noii generații de cabine DAF pe camioanele GINAF, reflectând evoluția continuă a mărcii și parteneriatul său cu DAF.

Din aceeași categorie...

Back to top button