A fost produs primul camion electric eActros 600 la Wörth
Mercedes-Benz a produs primul camion electric eActros 600 pentru transport pe distanțe lungi în fabrica din Wörth.
Karin Rådström, CEO al Daimler Truck, și Daniela Schmitt, ministrul de stat pentru economie, transport, agricultură și viticultură al landului Renania-Palatinat, au dat starul producției de serie a noului camion electric eActros 600 pentru transporturi pe distanțe lungi la uzina Mercedes-Benz din Wörth.
Mercedes-Benz eActros 600 marchează o premieră pentru fabrica din Wörth, fiind primul camion electric asamblat complet într-o singură hală de producție. Procesul are loc pe aceeași linie flexibilă utilizată și pentru producția modelelor diesel.
La finalul asamblării, camionul primește toate componentele electrice, iar sistemul său este pus în funcțiune direct pe linie, fiind gata de utilizare după inspecția finală. Spre deosebire de modelele eActros 300/400 și eEconic, care sunt electrificate la Future Truck Center, eActros 600 beneficiază de un proces de integrare complet în linia principală de producție.
VEZI ȘI: DFDS testează camionul electric eActros 600
Conversia liniilor de asamblare și integrarea treptată a modelului eActros 600 în producția din Wörth au marcat un pas important pentru Daimler Truck. Spre deosebire de modelele eActros 300, eActros 400 și eEconic, vor fi electrificate la Future Truck Center din Wörth, eActros 600 beneficiază de un proces complet integrat în linia principală.
Vehiculele construite în producție de serie în primele luni sunt utilizate în principal ca vehicule demonstrative pentru punctele de vânzare și service și dealeri deținute de companie.
Fabricile din Mannheim, Kassel și Gaggenau contribuie semnificativ la producție, furnizând componente cheie precum puntea electrică, transmisia și cutia frontală, care înlocuiește motorul termic și integrează componentele de înaltă și joasă tensiune.
Nava amiral propulsată electric
Camionul electric eActros 600 a fost lansat în premiera mondială la sfârșitul lui 2023. Capacitatea ridicată a bateriei de peste 600 kWh și noua axă electrică, dezvoltată de Mercedes-Benz, permit camionului să atingă o autonomie de 500 de kilometri fără încărcare intermediară.
Această autonomie, realizată cu o greutate totală de 40 de tone, poate fi extinsă semnificativ în funcție de stilul de condus și de traseu. Camionul electric va putea chiar să parcurgă peste 1.000 de kilometri pe zi cu o încărcare intermediară în timpul pauzelor legale ale șoferului – chiar și fără încărcare de un megawatt.