LegislatieTop News

Proiect: Cotă parte minimă pentru vehicule nepoluante în achizițiile publice

Pe site-ul Agenției Naționale pentru Achiziții Publice (ANAP) a fost publicat, la rubrica Transparența decizională, în cadrul procedurii de consultare publică, proiectul de Ordonanță de Urgență privind promovarea de vehicule de transport rutier nepoluante în achizițiile publice.

Prezenta ordonanță de urgență se aplică pentru achizițiile publice și achizițiile sectoriale realizate prin: contracte de cumpărare, leasing, închiriere sau cumpărare cu plata în rate de vehicule de transport rutier, atribuite de autorități contractante sau entități contractante, și contracte de servicii publice având ca obiect prestarea de servicii de
transport rutier de pasageri.

Proiect: Cotă parte minimă pentru vehicule nepoluante în achizițiile publice

VEZI ȘI: Noul autobuz interurban Mercedes Intouro, prezentat în România

Conform proiectului, începând cu data de 2 august 2021, în procesul de achiziție publică sau achiziție sectorială derulat pentru atribuirea contractelor, autoritățile contractante și entitățile contractante au obligația de a respecta următoarele ținte minime, după caz:

  • 18,7%, reprezentând ponderea vehiculelor ușoare nepoluante din numărul total de vehicule ușoare care fac obiectul contractelor atribuite de la 2 august 2021 până la 31 decembrie 2030;
  • 6%, reprezentând ponderea vehiculelor grele nepoluante din categoria N2 și N3 (autoutilitare), din numărul total de vehicule grele încadrate în această categorie, care fac obiectul contractelor atribuite de la 2 august 2021 până la 31 decembrie 2025;
  • 7%, reprezentând ponderea vehiculelor grele nepoluante din categoria N2 și N3 (autoutilitare), din numărul total de vehicule grele încadrat în această categorie, care fac obiectul contractelor atribuite de la 1 ianuarie 2026 până la 31 decembrie 2030;
  • 24%, reprezentând ponderea vehiculelor grele nepoluante din categoria M3 (autobuze), din numărul total de vehicule grele încadrate în această categorie, care fac obiectul contractelor atribuite de la 2 august 2021 până la 31 decembrie 2025;
  • 33%, reprezentând ponderea vehiculelor grele nepoluante din categoria M3 (autobuze), din numărul total de vehicule grele încadrate în această categorie, care fac obiectul contractelor atribuite de la 1 ianuarie 2026 până la 31 decembrie 2030;

Conform proiectului, ”vehicul nepoluant” înseamnă:

  • un vehicul din categoria M1, M2 sau N1 cu cantitatea maximă a emisiilor de CO2 la țeava de evacuare exprimate în g/km mai mici decât valoarea limită prevăzută în Anexa 2, precum și cu emisiile de poluanți în condiții reale de conducere mai mici decât procentul limită prevăzut în Anexa 2; sau
  • un vehicul de categoria M3, N2 sau N3 care utilizează combustibili alternativi, astfel cum sunt definiți la art. 3 lit. a) și b) din Legea nr. 34/2017 privind instalarea infrastructurii pentru combustibili alternativi. În cazul vehiculelor care utilizează biocombustibili lichizi, combustibili sintetici și parafinici, acești combustibili nu vor fi amestecați cu combustibili fosili convenționali.

”Vehicul greu cu emisii zero” este definit ca un vehicul nepoluant fără motor cu ardere internă sau cu un motor cu ardere internă care emite mai puțin de 1 g CO2/kWh, măsurat în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 595/2009 al Parlamentului European și al Consiliului din 18 iunie 2009.

Între textul proiectului poate fi găsit aici. Persoanele interesate să formuleze propuneri și/sau observații cu privire la conţinutul acestui proiect, le pot  transmite la adresa de e-mail transparenta.decizionala@anap.gov.ro, în termen de 10 zile de la data publicării pe site a anunțului.

Din aceeași categorie...

Back to top button