Proiect revoluționar de reduce cu 90% a emisiilor de CO2 ale camioanelor și autobuzelor

Proiect revoluționar de reduce cu 90% a emisiilor de CO2 ale camioanelor și autobuzelor

O echipă de cercetători din cadrul Universității Politehnice Federale din Lausanne (EPFL) lucrează la un proiect revoluționar de reducere cu 90% a emisiilor de CO2 ale camioanelor și autobuzelor.

O echipă de cercetători din cadrul EPFL, Elveția, au găsit o soluție pentru a reduce emisiile de CO2 cu 90%, în cazul motoarelor diesel ale camioanelor și autobuzelor. Sistemul extrage din evacuare emisiile de CO2, acestea sunt transformate într-un lichid și stocate într-un recipient amplasat în vehicul.

Lichidul poate fi predat apoi într-o benzinărie unde cu ajutorul energiei regenerabile să fie transformat din nou în combustibil.

Ideea elvețienilor a pornit de la faptul că este aproape imposibil ca în următorii 10 ani să reînnoiești tot parcul de vehicule comerciale din Germania, Austria și Elveția cu modele electrice mai puțin poluante. Iar pentru celelalte țări din Europa e nevoie de mult mai mult decât cei 10 ani.

În plus, vehiculele comerciale actuale mai au încă mult din ciclul de viață, iar o distrugere sau înlocuire completă a lor ar însemna o irosire a resurselor consumate pentru producția lor.

Proiectul condus de François Maréchal are și câteva dezavantaje, o greutate suplimentare pe vehicul, dar ar filtra mult mai eficient și avantajos emisiile de CO2.

Ținând cont că în viitor benzinăriile actuale vor trebui să producă într-un fel sau altul energie proprie și vor avea nevoie de spații de stocare pentru a putea alimenta rapid mai multe mașini electrice în același timp, ideea este una care ar putea să fie pusă în aplicare destul de repede.

VEZI ȘI: Companiile de transport și logistică încalcă frecvent legislația muncii din Germania

Ca o paranteză, la Universitatea din Karlsruhe se lucrează la proiectul Kopernikus, un sistem care produce combustibili sintetici din CO2, aer și apă și care are dimensiunea unui container.

Revenind la proiectul elvețian, François Maréchal a patentat descoperirile făcute de echipa de cercetători și a prezentat oficial primele informații. Astfel există mai multe tehnologii prin care să fie colectate emisiile de CO2 din sistemul de evacuare și apoi să fie transformate din gaz în lichid, folosindu-se doar de resursele produse de mașina în mișcare.

În primul rând gazele din sistemul de evacuare trebuie răcite și apoi despărțită apa de gaze. CO2-ul este izolat astfel de celelalte gaze precum azot sau oxygen prin această răcire și stocat în niște recipiente speciale dezvoltate tot de această echipă.

În momentul în care aceste recipiente sunt pline cu CO2 sunt încălzite, cu ajutorul căldurii emise de motor, și gazul este transformat în lichid. Acesta este apoi stocat într-un rezervor și poate fi apoi transformat folosind energie din surse regenerabile în combustibil.

Proiect revoluționar de reduce cu 90% emisiile de CO2 ale camioanelor și autobuzelor

Întregul proces are loc într-o capsulă de 2 metri x 0.9 metri x 1.2 metri care poate fi amplasată deasupra cabinei șoferilor. Greutatea acestei capsule reprezintă doar 7% din capacitatea de încărcare a camionului.

Procesul de colectare și transformare a emisiilor de CO2 nu consumă multe resurse pentru că tot procesul a fost optimizat la maximum. Conform calculelor cu un kilogram de combustibil conven’ional se pot produce trei kilograme de CO2 lichid, iar transformarea nu va consuma resurse energetice.

Sistemul poate funcționa cu orice tip de combustibil pe camioane, autobuze și chiar vapoare. Avantajul este că spre deosebire de sistemele electrice sau bibrid acestea pot fi montate foarte ușor pe vehiculele aflate deja în circulație.

După testele de laborator care au dat rezultate foarte bune, echipa de cercetători a trecut la faza a doua a proiectului și vor dezvolta un prototip care va fi folosit în traficul real pentru a vedea care sunt rezultatele și în utilizarea cotidiană.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.